با استند گلدان زیبایی گیاهان و فضاهای داخلی و خارجی را دوچندان کنید

استند گلدان پایه ای یک یا چند طبقه است که برای قرار دادن گلدان ها ساخته می شوند. در واقع استند را می توان نوعی ویترین بدون شیشه برای نگهداری گل و گیاه در نظر گرفت که علاوه بر جنبه کاربردی، تاثیر بسزایی در زیباسازی فضا دارد.

با کمک استندها زیبایی گیاهان آپارتمانی را فضای خود بالا می برید. چه سبک های سنتی را ترجیح دهید و چه طرح های مدرن، آنها برای به نمایش گذاشتن گیاهان آپارتمانی در خانه یا محل کار بسیار کاربردی و جالب هستند. استند گلدان راهی عالی برای افزایش جلب توجه به گیاهانتان است و در عین حال سبب می شود گیاه از زمین بلند نگه داشته شود.

پایه یا استند گلدان در اشکال، اندازه ها و مواد مختلف موجود هستند که بسته به سلیقه و گیاهانی که قرار است روی آن قرار دهید، می توانید انتخاب های زیادی داشته باشید.

چند نوع استند گلدان داریم؟

استند فلزی

استندهای گلدان براساس متریال های به کاربرده شده در ساخت آنها متفاوت هستند. فلز، MDF و چوب طبیعی،  از جمله متریال هایی هستند که در ساخت استند گلدان مورد استفاده قرار می گیرند.

استند چوبی: این نوع استندها اگر خیلی بزرگ طراحی نشده باشند به راحتی قابل جابه جایی هستند و به راحتی با دیگر لوازم منزل هارمونی پیدا می کنند. طرفداران این استندها کم نیستند و معمولا از چوب ترمووود و چوب درختانی همچون بلوط، کاج‌، صنوبر‌، افرا و سدرا نیز به دلیل مقاومت و محکم بودن در ساخت آنها استفاده می شود.‌‌ قیمت این استندها با توجه به جنس چوب و اندازه متفاوت هستند.

نکته مهمی که در خرید استند گلدان چوبی باید دقت کنید ضد آب بود آن است تا به سادگی آسیب نبیند.

استند فلزی: این نوع استندها بسیار محکم بوده و ضد زنگ هستند. معمولا وزن بیشتری نسبت به استندهای چوبی دارند. اما جلوه خاصی به فضای مورد نظر شما به دلیل طراحیشان می دهند.

 

طراحی استندهای گلدان به چه شکل است؟

بسته به فضای مدنظرتان شما می توانید استند نردبانی، هندسی، آویزان، پایه دار، دیواری و پازلی را انتخاب کنید.

استند پازلی: از طبقه هایی تشکیل شده که ترکیبی همانند پازل دارند البته که فضای زیادی را اشغال می کند و مناسب ترین گزینه برای چیدمان گل های بلند است.

استند پایه دار: بیشتر برای برای کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها استفاده می شوند.‌‌

استند نردبانی: برای قرار دادن چندین گلدان در کنارهم انتخاب خوبی است. همچنین فضای کمی را اشغال می کند که آن هم به دلیل طراحی نردبانی شکل آن است.

استند پایه هندسی: به دلیل کمک گرفتن از اشکال هندسی در طراحی این استندها برای دکوراسیون های مدرن این روزها استفاده می شوند. استند هندسی شکل در ابعاد و اشکال مختلف هندسی ساخته می شوند.

استند دیواری: این مدل استند بیشتر برای افرادی که کمبود فضا دارند قابل استفاده است. زیبا، منظم، کاربردی، از ویژگی های این استند است. طرفداران این مدل بسیار زیاد هستند.

استند آویزان: بیشترین جلب توجه را شاید این استندها ایجاد کنند. حتما شما در فضاهایی نظیر رستوران ها یا مکان هایی که خواستند توجه مخاطبانشان را از کف به سقف معطوف کنند دیده باشید. از این استندها می‌توان علاوه بر قرار دادن گلدان از وسایل تزیینی همچون مجسمه‌ها، لوازم قدیمی و .‌‌.‌‌.‌‌ برای زیبایی و جذابیت چند برابر فضای مورد نظرتان استفاده کنید.

 

استند

مزیت های استفاده از استند برای گلدان

استند آویز

  • امکان قراردادن چندین گیاه کنارهم
  • برای آبیاری و سر زدن به گیاهان مجبور نیستید خیلی خم شوید.
  • وقتی در خانه قرار می دهید فضای باز را به داخل خانه می آورید.
  • در فضای کوچک تأثیر مثبتی ایجاد می کنند.
  • با تغییر دادن گیاهان یا گلدان ها، به روزرسانی تزئینی یا فصلی ایجاد میکنید.
  • حس آرامش و طبیعت را به مکان القا می کنند.
  • در راهروهای ورودی جنبه استقبال کنندگی از مهمانان را دارند.
  • گوشه های نظیر کج های خانه که بلااستفاده هستند با قرار دادن استند می توان جان دوباره بخشید.
  • ایده آل برای فضاهای آپارتمانی
  • سطح آب گیاهان را به راحتی می توان کنترل کرد و سلامت گیاهان را سنجید.
  • امکان رسیدن مواد شیمیایی مضرر به گلدان وجود ندارد.
  • مناسب برای فضاهای کوچک بالکن، عرشه یا حیاط
  • گیاهان را برای آبیاری کارآمد می توان گروه بندی کرد.
  • در صورت تغییر ناگهانی هوا می توان گیاهان را به مکان سقف دار منتقل کرد یا از سایبان استفاده کرد.

 

در پایان باید بگوییم که گیاهان باعث جوان سازی و انرژی بخشیدن به فضای داخلی و خارجی می شوند. در عصری که ارتباط با طبیعت غالباً نیاز به سفرهای برنامه ریزی شده دارد، آوردن فضای باز به داخل منزل یا محل کار باعث تسکین محیط های بتونی می شوند که محیط روزمره ما را تشکیل می دهند. مسلما اگر کمبود جا برای استقرار گیاهان داشته باشیم، می توانیم از پایه یا همان استند گلدان به عنوان یک خلاقیت هنری و ابتکاری در فضای مورد نظرمان ایجاد کنیم.

با این حال اگر قصد خرید گلدان در شهر کرج را دارید مهیار پلاست یکی از بهترین مراکز فروش گلدان در کرج هست که می توانید نمونه های کار ما را در سایت ببینید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *