اصول صحیح نگهداری از گل و گیاه

اصول نگه داری از گل و گیاه - مهیار پلاست

اصول صحیح نگهداری از گل و گیاه

اگر جز آن دسته افرادی هستید که از پرورش و نگهداری از گل و گیاه مثل زمان و مقدار آبیاری ، کودهی ، میزان و مستقیم و غیر مستقیم بودن نور خورشید آگاهی ندارید گیاه به مرور زمان شادابی و لطافت خود را از دست می دهد و قارچ ،ویروسهای مختلفی را می گیرد.

همانطور که می دانید گیاهان به نور خورشید نیاز دارند اما اگر این نور در تابستان به گیاهان مستقیم بتابد گیاه را از بین می برد برای جلوگیری از این صدمات مقداری خاک و آب را با هم ترکیب کنید و روی شیشه گلخانه بزنید سپس در زمستان با بارش باران شسته می شود و نورلازم به گیاهان می رسد.

نگهداری گل و گیاه

چنانچه از علاقه مندان به پرورش و نگهداری از گل و گیاه هستید و دوست دارید از آن ها نگهداری کنید در این بخش از رازهای باغبانی در نمناک راهکارهای مفیدی جهت مراقبت از گیاهان ارائه شده است که با بکارگیری آن می توانید گیاهان زیبایی را پرورش دهید.

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاه

خاک را لمس کنید تا بدانید چه موقع گیاهان خود را آبیاری کنید:

ممکن است به چگونگی آبیاری گیاهان گلدانی خانگی آگاه نباشید در بسیاری از گیاهان، قاعده طلایی این است که لایه روی خاک را تا یک اینچ یا بیشترلمس کنید تا متوجه خشکی شوید، این نشانه ای است که گیاه به آب نیاز دارد. اگر برگ های خشک یا بی رنگ دارید، ممکن است گیاه به آب بیشتری نیاز داشته باشد.

همیشه با آب پاش گیاهان را آبیاری کنید هم چنین آب را روی برگهای آن بپاشید اینکار برای شادابی گیاهان بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *