فرق گلدان پلاستیکی و سفالی چیست؟

فرق گلدان پلاستیکی و سفالی

شاید ندانید ولی جنس و ساختار گلدان‌ها می‌تواند به صورت مستقیم بر روی کیفیت گیاهان تاثیرگذار باشد. به همین دلیل مهیار پلاست با ارائه مطالب گوناگونی در زمینه انواع گلدان‌ها بر روی خرید باکیفیت‌ترین گلدان به شما کمک می‌کند. گلدان سفالی و پلاستیکی دو نوع گلدان بسیار مناسب برای نگهداری گیاهان هستند ولی آیا می‌دانید چرا گلدان‌های پلاستیکی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ فرق گلدان سفالی و پلاستیکی در چیست؟ چرا گیاهان در گلدان‌های پلاستیکی رشد بهتری دارند؟ مهیار پلاست برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با گلدان‌های پلاستیکی و سفالی و ویژگی‌ها و خصوصیات هر کدام، مقاله‌ای جامع را در اختیار شما قرار داده تا با اطلاع از تفاوت بین گلدان سفالی و پلاستیکی، بتوانید بهترین گلدان را برای گل‌ها و گیاهان خود خریداری کنید.

فرق گلدان سفالی و پلاستیکی چیست؟

گلدان سفالی بهتر است یا پلاستیکی؟ افرادی که علاقه زیادی به گل و گیاه دارند و اهمیت بسیاری به سلامتی آن‌ها می‌‌دهند، معمولاً در هنگام خرید این سوال را می‌پرسند و در انتخاب مناسب‌ترین گلدان تردید دارند. در واقع هر چیزی که بتواند خاک، گیاه و آب را در خود نگه دارد، گلدان نامیده می‌شود. ولی استفاده از گلدان‌های بی‌کیفیت و نامناسب می‌تواند هزینه و وقت شما را از بین ببرد. گلدان‌های سفالی گزینه مناسبی برای نگهداری گل و گیاه به شمار می‌روند ولی از آن جا که این نوع گلدان آب را سریع از خود خارج می‌کند، برای هر نوع گیاهی مناسب نیست. از طرفی این گلدان‌ها وزن بالایی دارند و با قرار گرفتن گیاهان قطور در این گلدان‌ها جابجایی آن‌ها به سختی صورت ‌می‌گیرد. همچنین ممکن است در طول جابجایی بر اثر ضربه بشکنند و دیگر قابل استفاده نباشند.

ولی در مقابل، گلدان‌های پلاستیکی به خوبی می‌توانند آب، خاک و کود را در داخل خود نگه دارند و از طریق سوراخ‌های ریز تعبیه شده در انتهای گلدان، آب‌های اضافی را از خود خارج کرده و از پوسیدگی گیاهان جلوگیری می‌کند. همچنین این گلدان‌ها وزن سبکی دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابجا کرد. از دیگر موارد فرق گلدان سفالی و پلاستیکی که بسیار حائز اهمیت است، ماندگاری آن‌ها است. همان‌طور که می‌دانید گلدان‌های سفالی پس از مدتی کیفیت اولیه خود را از دست داده و رطوبت به مرور باعث پوسیدگی این گلدان‌ها می‌شود. ولی گلدان‌های پلاستیکی دارای یک لایه محافظ یو وی بوده و در برابر اشعه‌های خورشید هیچ گونه تغییر رنگی نخواهند داد. علاوه بر آن این گلدان‌ها در برابر پوسیدگی مقاومت بسیار بالایی دارند و در برابر ضربه استحکام بالایی از خود نشان می‌دهند.

ویژگی گلدان‌های پلاستیکی مهیار پلاست

گلدان‌های تولید شده در مهیار پلاست ابعاد بسیار بزرگی دارند و برای قرار دادن گیاهان قطور بسیار مناسب هستند. این گلدان‌ها برای زیباسازی فضای شهر، لابی‌ها، هتل‌ها، رستوران‌های روباز، ویلاها، بالکن‌ها، حیاط‌های آپارتمان و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این گلدان‌های پلاستیکی قادرند حجم بالایی از ریشه را در خود نگهداری کنند. رنگ‌های به کار رفته در این گلدان‌ها بسیار طبیعی هستند و هیچ آسیبی به گیاهان وارد نخواهند کرد. برخی از گلدان‌ها در هنگام نصب ممکن است آسیب ببینند ولی گلدان‌ پلاستیکی مهیار پلاست، شکننده نیستند و با پرت شدن و یا ضربه خوردن در هنگام نصب هیچ گونه آسیبی نخواهند دید. به همین دلیل شما به راحتی و بدون هیچ استرس و نگرانی‌ای می‌توانید این گلدان‌ها را در هر قسمت از ویلا و یا بالکن خود نصب کنید. قدرت نگهداری آب در این گلدان‌ها بسیار مطلوب بوده و برخلاف گلدان‌های سفالی هیچ آبی را به خود جذب نمی‌کنند.

گلدان شهری کد B740
نمونه ای از گلدان های مهیارپلاست

بهترین مرکز فروش گلدان پلی اتیلنی در تهران و کرج

گلدان‌های پلاستیکی با توجه به مواد اولیه به کار رفته در ساختشان کیفیت‌های مختلفی دارند به همین دلیل برای خرید گلدان پلیمری مرغوب و باکیفیت باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. مهیار پلاست یکی از قدیمی‌ترین مراکز فروش انواع گلدان‌های پلاستیکی در تهران و کرج است و با ارائه باکیفیت‌ترین گلدان‌ها توانسته مشتریان ثابتی را برای خود پیدا کند. این شرکت برای تولید محصولات خود از عالی‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. از این رو گلدان‌های تولید شده در مهیار پلاست در برابر ضربه و آسیب مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند و ماندگاری بالایی دارند.

گلدان سنگی کد B716
برای دیدن مشخصات این گلدان کلیک کنید

از دیگر ویژگی‌هایی که باعث افزایش فروش گلدان‌های مهیار پلاست شده، ظاهر بسیار جذاب و منحصر به فرد این محصولات است. طرح های موجود در مهیار پلاست نمونه‌هایی است که در هر فروشگاهی نمی‌توانید آن را پیدا کنید. این گلدان‌ها حاصل خلاقیت طراحان مهیار پلاست بوده و تنها مختص این شرکت می‌باشد. همچنین تنوع در رنگ گلدان‌های پلاستیکی مهیار پلاست طراحان دکوراسیون را تشویق به خرید این گلدان‌ها کرده است. شما می‌توانید نمونه‌هایی از گلدان‌های شیک و جذاب مهیار پلاست را در  فروشگاه سایت این شرکت به نشانی http://mahyarplast.com/ مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با تماس با شماره ۰۹۱۲۴۶۸۱۷۴۳ تماس گرفته تا نمونه‌هایی از بادوام‌ترین گلدان‌های شهری را برای شما ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *