قرارگیری گلدان تراس فضایی متفاوت را در بالکنتان ایجاد می کند

تراس گلدان

استفاده از فضای تراس یا بالکن شاید برای کسانی که نمی دانند چگونه از فضای محدود به طور موثر استفاده کنند، مشکل باشد. مهم نیست که بالکن شما چقدر بزرگ یا چقدر کوچک باشد، شما می توانید به کمک گلدان تراس های رنگی و زیبا یک باغ سبز ایجاد کنید و از فضای در دسترستان به نحو احسنت استفاده کنید.

قبل از شروع خرید گیاه و گلدان تراس، برخی مراحل اولیه باید انجام شود. این مراحل شامل مطالعه فضای محدود بالکن شما، درک اینکه چه گیاهانی در آنجا رشد می کنند، آبیاری به موقع، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و غیره وجود دارد.

تراس

محل، اندازه و وزن

از خود بپرسید که بالکن شما چقدر بزرگ است و آیا برای گیاهان بزرگ که چند متر ساقه دارند مناسب است یا نه؟ سعی کنید یک شناخت کلی داشته باشید و گل ها و گیاهان بزرگ و کوچکی را که به زیبایی در لبه های نرده تراس قرار میگیرند را انتخاب کنید.

اما چند فاکتور را در انتخاب گلدان تراس فراموش نکنید:

اندازه گلدان تراس

پرورش گیاهان در گلدانهای بزرگتر همیشه آسانتر از گلدانهای کوچک است. به این دلیل که گلدان های بزرگ، خاک بیشتری را در خود نگه می دارند، که مرطوب می ماند و تغذیه لازم گیاهان را تأمین می کنند. ظروف کوچک بیشتر در معرض خشک شدن هستند و اغلب اوقات دو بار در روز به آبیاری نیاز دارند.

عواملی مانند نوع گیاهی که می خواهید پرورش دهید به تعیین بزرگ یا کوچک بودن گلدان تراس کمک می کند. اندازه گلدان مستقیماً با سیستم ریشه گیاهان ارتباط دارد.

به عنوان مثال، گیاهانی که پیوند خورده هستند، به خاک بیشتری نیاز دارند و در فضاهایی که از هر اینچ خاک موجود استفاده شده باشد، به سرعت خشک می شوند. در چنین حالتی گلدان های بزرگ توصیه می شود تا گیاه بتواند رشد خوبی داشته باشد.

شکل گلدان تراس

گلدان های مربع، مستطیل یا استوانه ای شکل نسبت به گلدان های مخروطی به آب کمتری نیاز دارند. اما گلدان های مخروطی شکل خاک بیشتری را در نیمه بالایی خود جای میدهند، جایی که زودتر آب از دست می دهد و خشک می شود.

گلدانهای مربع، مستطیل و استوانه ای شکل، خاک بیشتری را در نیمه پایینی خود یعنی محل نگهداری رطوبت نگه می دارند و ریشه های گیاه انرژی کافی را دریافت می کنند. ریشه گیاهان نیز آب را به سمت پایین دنبال می کنند، به همین دلیل ظروف یک طرفه دارای سیستم های ریشه گیاهی سالم تری هستند.

زهکشی گلدان تراس

هنگامی که اندازه و شکل گلدان بالکن را انتخاب کردید، سوراخ های زهکشی را فراموش نکنید. بدون وجود سیستم زهکشی مناسب در خود ظروف، خاک غرقاب شده و گیاهان شروع به مردن می کنند. سوراخ های پایین گلدان نیازی به بزرگ بودن ندارند، اما وجودشان برای تخلیه آب اضافی بسیار حائز اهمیت است.

رنگ گلدان تراس

افراد زیادی از این موضوع آگاه نیستند، اما رنگ گلدان ها بر گرما و رطوبت موجود در گیاهان اثر دارد. رنگ های روشن تر، نور را منعکس می کنند و از داخل، گیاهان را سردتر نگه می دارند.

از طرف دیگر، رنگ های تیره گرما را جذب می کنند و گیاهان تمایل دارند زودتر خشک شوند. در طول بهار و پاییز که نور خورشید کم تر است، گلدان های تیره به بهترین وجه مناسب گیاهان دوستدار گرما هستند.

با این حال، سلیقه شما رنگ گلدان بالکنتان را تعیین می کند. بسته به تم بالکن خود، می توانید انواع رنگ و مدل ها را انتخاب کنید.

جنس گلدان تراس

گلدان تراس

گلدان های سفالی مناسب برای استفاده هستند اما به راحتی قابل شکستن هستند. مواد دیگر مانند بتن ماندگاری بالایی دارند و در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند. به دلیل مواد سنگین به کار رفته در آنها، می توانند در انواع آب و هوا مقاوم بمانند، اما ممکن است جابجایی آنها برای افراد سخت باشد.

بتن مخلوط با ورمیکولیت یا پرلیت جایگزین سبک تری برای بتن سخت است که به راحتی می توان آنها را در بالکن ها قرار داد.

جعبه های کاشت چوبی نیز یک گزینه عالی برای پرورش سبزیجات و گیاهان مختلف است. آنها با دوام، ارزان و به راحتی در دسترس هستند و دارای اشکال و اندازه های مختلف هستند. در دمای شدید گرم نمی شوند و همچنین از گلدان های بتونی سبک ترند.

گلدان های پلاستیکی نیز ارزان، سبک و در اشکال و اندازه های مختلف به راحتی در دسترس هستند. با این حال، یکی از بزرگترین معایب ظروف پلاستیکی این است که کناره ها به سرعت گرم می شوند و خاک داخل آن خشک می شود. در این گلدان ها هر چقدر خاک و گیاهان را آبیاری کنید، ریشه ها به سختی مرطوب می شوند.

گلدان های سرامیکی لعاب دار همچنین گزینه ای مناسبی به نظر هستند. علیرغم وزن سنگین، به دلیل شسته شدن خاک لکه ای ایجاد نمی کنند و از پخش یکنواخت رطوبت در خاک جلوگیری نمی کنند. همچنین در چندین رنگ مختلف موجود هستند، که برای باغ بالکن شما می تواند جذاب باشد.

گلدان های آویزان

گلدان بالکنی

سبدهای آویزان یا گلدان های آویزان بر روی دیواره های کناری که دارای گلهای پیچیده کوچک و شاخ و برگ قابل توجه هستند، بهترین روش برای معطوف کردن توجهات هستند. آنها دیوارها را روشن می کنند و در فضای محدود بالکن شما فضای ایده آلی برای دکوراسیون می سازند. می توانید از هر ظرف موجود در خانه خود، سبدهای آویز درست کنید.

اگر به پرورش سبزیجات خود علاقه دارید، سبدهای آویز برای گیاهان ایده آل است. رنگ همیشه سبز گیاهان باعث زیبایی تراس و ایجاد محیطی مناسب برای تولید گیاهان مورد نیاز شما می شود.

نردبان گلدان

استفاده از چوب و جعبه های چوبی قدیمی برای ایجاد نردبان های کوچک بسیار مناسب است. ساخت این پایه های چوبی گلدان نه تنها به بالکن کسل کننده شما حیات می بخشد، بلکه راهی ایده آل برای قرار دادن گلدان های بیشتر در فضای محدود است.

نردبان هایی که می سازید می توانند خود به خود بایستند یا برای حمایت در کنار دیوار قرار بگیرند. در هر حال، باعث فراهم شدن فضای بیشتر برای قرارگیری گلدان ها با تعداد بالاتری می شوند. البته که استند گلدان هم ایده خوبی برای دیزاین بالکن شماست.

استفاده از ظروف قدیمی و بلااستفاده در تزیین تراس

اگر برای خرید ظروف کاملاً جدید کمبود وقت دارید و نمی خواهید زیاد هزینه کنید، می توانید به راحتی بطری های آب، بطری های شیشه ای، چکمه های بزرگ یا شیشه ها را انتخاب کنید تا به عنوان گلدان گیاهان خود عمل کنند. خلاقیت در استفاده از چنین لوازمی جلوه ای زیبا به باغ بالکن شما می بخشد.

به طور مختصر باید بگیم که فضای شما هر چقدر کوچک یا بزرگ باشد، شما همیشه می توانید یک بالکن خلاق و جذاب داشته باشید. از رنگ هایی که انتخاب می کنید گرفته تا زیور آلاتی که به گلدان های اضافه می کنید، می تواند بالکن را به بهترین مکان در آپارتمان شما تبدیل کند.

برای خرید گلدانهای باغی و خانگی می توانید به مهیار پلاست که یکی از بهترین مراکز فروش گلدان در کرج هست سر بزنید، همچنین می توانید نمونه های کار ما را در سایت ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *