آشنایی با چند مورد از مزایا و معایب گلدان های پلاستیکی

مزایا و معایب گلدان های پلاستیکی

تمام گیاهان برای رشد خوب و سالم ماندن نیاز به شرایط ایده‌آلی دارند. نور کافی، خاک مرغوب، گلدان مناسب و آبیاری منظم همگی باعث سرسبزی و زیبایی هرچه بیشتر گل و گیاه می‌شوند. انواع مختلفی از گلدان ها برای نگهداری آنها وجود دارد. گلدان‌های سرامیکی، پلاستیکی و سفالی از این قبیل هستند. هر کدام از این ظروف نگهدارنده گیاهان با توجه به نوع کاربردشان در محیط‌های گوناگون استفاده می‌شوند. اگر انتخاب شما گلدانی به غیر از جنس سفالی و سرامیکی برای فضاهای روباز یا آپارتمان‌های متراژ بالا باشد، آشنایی با مزایا و معایب گلدان های پلاستیکی قبل از خرید، برایتان بسیار حائز اهمیت خواهد بود. با ادامه مطلب همراه مهیار پلاست باشید.

وجود گیاهان در محیط زندگی باعث شادابی، آرامش و سلامت روح و جسم انسان می‌شوند. شما می‌توانید هر روز اکسیژن تازه را تنفس کنید. از زیبایی گل‌های رنگارنگ لذت ببرید. آب‌دهی گل و گیاه برایتان تبدیل به یک هدف و عادت مفید می‌شود. سرزندگی و طراوت به زندگی شما رونق می‌بخشد. با دیگران ارتباط بهتری برقرار می‌کنید. کارهایتان را با حوصله و روی خوش انجام می‌دهید و از همه مهمتر هدفمند بودن را با نگاه کردن به آفریده‌های زیبای خلقت تجربه خواهید کرد.

مزایا و معایب گلدان های پلاستیکی

اگر قصد دارید یک فضای سرسبز و کوچک را در آپارتمان، ویلا یا محل کار خود بسازید، بهتر است که گلدانی مناسب و سبک را انتخاب کنید. بالکن، راه‌پله‌ها، پشت بام، لابی، پارکینگ، حیاط و … جزء بهترین مکان‌ها برای قرار دادن گلدان به شمار می‌روند. مهیارپلاست، انواع مختلفی از گلدان‌ها را با اندازه و رنگ‌های متفاوت برای طرفداران طبیعت و گیاهان می‌سازد. یکی از بهترین مدل‌های گلدان، نوع پلاستیکی آن است. به طبع شناخت مزایا و معایب گلدان های پلاستیکی در انتخاب آن‌ها نقش بسزایی دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.

۱٫ شکل ظاهری

مهیارپلاست در هنگام ساخت گلدان‌های بزرگ از جنس پلاستیک سعی می‌کند رنگ‌های متنوعی را برای ظاهر آن‌ها در نظر بگیرد. همچنین شما می‌توانید با توجه به فضای موردنظرتان اندازه و طرح های مختلفی از گلدان‌های پلاستیکی را خریداری کنید. البته اگر کیفیت این نوع از گلدان‌ها پایین باشد شکل ظاهری مناسبی برای داخل آپارتمان‌ها ندارند. در واقع نوع طراحی و مرغوبیت، یکی از مهمترین مزایا و معایب گلدان های پلاستیکی محسوب می‌شوند که در انتخاب آن‌ها تأثیر بسزایی دارد.

فلاورباکس کد B722
برای دیدن سایر مدل های گلدان های مهیارپلاست، اینجا کلیک کنید

۲٫ وزن

تمام گلدان‌های پلاستیکی مهیارپلاست با وزن کم ساخته می‌شوند. از آنجایی که به هنگام کاشت گیاهان یا جابجایی، ممکن است گلدان از دست شما بیفتد یا مثلاً در فصول سرد سال مجبور شوید گلدان‌ها را به جای گرم‌تری انتقال دهید، وزن گلدان اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

استحکام، سبک وزنی و انعطاف پذیری جزء اساسی‌ترین مزایا و معایب گلدان‌های پلاستیکی محسوب می‌شود. از طرفی به شما کمک می‌کند که به راحتی و بدون زحمت آنها را در فضاهای دلخواهتان جابجا کنید. اما از سوی دیگر ممکن است که با باد و طوفان شدید از ارتفاع زیاد به سطح زمین پرتاب شده و آسیب ببینند. بهترین راه حل برای نیفتادن و عدم شکستگی این نوع از گلدان‌ها، قرار دادن در جاهای امن و محکم کردن آنها با وسایل نگهدارنده است.

۳٫ قیمت

گلدان‌های پلاستیکی نسبت به انواع دیگر با قیمت مناسب‌تری در بازار به فروش می‌رسند. ارزان بودن امتیاز مهمی است که در هنگام خرید علاقمندان به گل و گیاه، تأثیر می‌گذارد. چراکه افراد می‌توانند بدون نگرانی درباره بالا بودن قیمت، تعداد زیادی از گلدان‌ها را با رنگ‌های شاد و طراحی‌های مختلف خریداری کنند. نکته‌ای که باید موقع تهیه گلدان پلاستیکی توجه کنید کیفیت متریال های بکار رفته در آن است. از خرید گلدان‌های تهیه شده از مواد بازیافتی جداً پرهیز نمایید. زیرا ترکیبات سمی موجود در این گلدان‌های نامرغوب، سلامت گیاهان و حتی افراد را به خطر می‌اندازند.

گلدان شهری کد B730
برای استعلام قیمت محصولات، با شماره ۰۹۱۲۴۶۸۱۷۴۳ تماس بگیرید

۴٫ آبیاری و نظافت

گفتنی است که شستشو و تمیز کردن گلدان پلاستیکی بسیار آسان و بدون دردسر است. از طرفی بعد از آب دادن منظم گیاهان، مدت زمان طولانی‌تری خاک را خیس نگه می‌دارد. حتماً از داشتن سوراخ در کف گلدان و منافذ زهکشی اطمینان حاصل کنید. چراکه در صورت خارج نشدن آب اضافی، به مرور زمان باعث پوسیدگی ریشه گیاهان می‌شود. برای رشد، مراقبت و ماندگاری بهتر، حواستان باشد که گیاهان با کم آبی مواجه نشوند. زیرا به سرعت خشک شده و از بین می‌روند. در هوای سرد حتماً گلدان‌ها را به فضایی با دمای مناسب منتقل کنید.

ضعیف بودن جنس گلدان و در موارد نادر رنگ پریدگی و پوسیدگی، امکان نظافت راحت و استفاده مجدد، نگهداری آب با مدت زمان بیشتر و تنوع رنگ از جمله شاخص‌ترین مزایا و معایب گلدان های پلاستیکی است که باید موقع انتخاب آنها مدنظر داشته باشید.

2 دیدگاه برای “آشنایی با چند مورد از مزایا و معایب گلدان های پلاستیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *