گلدان های قدیمیتان را فقط با انجام چند مرحله دوباره احیا کنید

گلدان

پاکسازی گلدان

شاید شما جز آن دسته از افرادی هستید که سالانه مبلغ زیادی رو صرف خرید گلدان برای گلهایتان می کنید، در حالی که داخل بالکن یا زیرزمینتان پر از گلدان های قدیمی و کثیف وجود دارد. خوب بهتر نیست این هزینه اضافی رو صرف خرید گیاهان جدید بکنید!

با ما همراه شوید تا به شما روش پاکسازی گلدان های قدیمی را از بقایای خاک و آلودگی گلدان ها آموزش بدهیم.

مراحل پاکسازی گلدان های قدیمی

۱) گلدان ها را در وان پر از آب (۹ قسمت) و ۱ قسمت سفید کننده خیس کنید. این کار به از بین بردن بقایای قارچی یا بیماری که ممکن است در فصول گذشته گیاهان را تحت تأثیر قرار میداده، کمک کنه. آنها را حداقل به مدت ۱۰ دقیقه در مواد سفیدکننده بزارید.

ضدعفونی

۲) حالا از وان آب خارج کنین. آنها را به یک وان آب گرم و صابون منتقل کنید. با استفاده از برس پلاستیکی خاک و بقایای اضافی چسبیده به دیواره ها را از بین ببرید و رسوبات معدنی را نیز از بین ببرید.

ضدعفونی گلدان

۳) آنها را بشویید. از شلنگ یا وان آب دیگری استفاده کنید تا مطمئن شوید که از بقیه مواد تمیز کننده عاری هستن.

 

۴) گلدان ها را با الکل پاک کنید. این کار باعث استریل شدن بیشتر آنها قبل از قرار دادن گیاهان جدید می شود. یک پارچه تمیز کننده را به الکل آغشته کنید و داخل و خارج آن را کاملا تمیز کنید.

حالا گلدان های پلاستیکی تمیز و استریل شده شما آماده هستند تا گیاهان زیبای خودتان را داخل آن ها قرار بدین.

نکته مهم: حتما حین انجام تمامی مراحل بالا برای محافظت از دستانتان دستکش بپوشید.

معجزه سرکه سفید در پاکسازی گلدان

سرکه

برای تمیز کردن ظروف نگهداری گیاهانی که خاک آن را خالی کرده اید ولی هنوز جرم دارد، لازم است آن را ابتدا با آب سرد بشویید و سپس محلول غلیظی از سرکه و نمک را داخل گلدان بریزید و مدتی صبر کنید، تا اینکه جرم ها از دیواره آن جدا شود.

محلول نصف آب و نصف سرکه سفید، باعث از بین رفتن خط آب موجود در یک گلدان می شود.

لکه ها و پوسته های معدنی سفید موجود در ظروف سفالی، لعاب دار و پلاستیکی را می توان با خیساندن آنها برای یک ساعت یا بیشتر در یک ظرفشویی پر از محلول نصف آب و نصف سرکه سفید پاک کرد.

شما چقدر از تفاوتی که بین گلدان سفالی و پلاستیکی هست مطلع هستید؟ اگر خیلی در این خصوص اطلاعی ندارید حتما تفاوت گلدان پلاستیکی و سفالی را مطالعه کنید.

اهمیت پاکسازی گلدان در چیست؟

خاک نمک جمع می کند که می تواند به گیاهان آسیب برساند. این نمکها در داخل گیاهان رسوب می کنند. هر بیماری که گیاهان شما در فصل گذشته داشته اند می تواند به گیاهان جدید شما منتقل شود. قبل از استفاده مجدد از آنها، منطقیست که ظروف مورد استفاده را تمیز کنید. تمیز کردن گلدان باغ تنها چند دقیقه طول می کشد، اما می تواند گیاهان شما را سالم و پربار نگه دارد.

2 دیدگاه برای “گلدان های قدیمیتان را فقط با انجام چند مرحله دوباره احیا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *