فرق گلدان پلاستیکی و بتنی چیست؟

فرق گلدان پلاستیکی و بتنی چیست؟

جنس و نوع گلدان‌ها نه تنها بر روی ظاهر و زیبایی فضا تاثیر دارد، بلکه بر روی روند رشد گیاهان نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین خرید گلدان مناسب می‌تواند به رشد بهتر گیاهان کمک کند. گلدان پلاستیکی و بتنی دو نوع گلدان رایج برای قرار دادن گیاهان قطور و بزرگ چه در مصارف خانگی و باغی و چه برای زیبا‌سازی شهری محسوب می‌شوند. اما فرق گلدان پلاستیکی و بتنی در چیست؟ چرا باید به سراغ گلدان های پلاستیکی برویم؟

مهیار پلاست یکی از تولیدکنندگان بسیار فعال در زمینه تولید انواع گلدان‌های مناسب فضای شهری و زیباسازی ویلاها است. به خاطر همین تجربه، می‌خواهیم یک راهنمای جامع درباره فرق گلدان پلاستیکی و بتنی به شما عزیزان ارائه کنیم.

فرق گلدان پلاستیکی و بتنی

یکی از مشخص‌ترین فرق بین گلدان‌ پلاستیکی و بتنی در جنس و متریال‌های به کار رفته در ساخت آن‌ها است. برای ساخت گلدان‌های بتنی از سیمان و بتن استفاده می‌کنند. ولی برای ساخت گلدان‌های پلاستیکی، پلاستیک فشرده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی‌که کاربری هر دو گلدان تا حد زیادی یکسان است. گرچه گلدان پلاستیکی برای نگهداری گل و گیاهان بزرگ و زیباسازی فضای ویلاها و لابی‌ها و زیباسازی شهری گزینه مناسب تری به نظر می‌رسد.

گلدان گرد بزرگ والان دار و پایه دار کد B721
برای دیدن مشخصات این گلدان اینجا کلیک کنید

قیمت گلدان پلاستیکی و بتنی نیز می‌تواند از دیگر تفاوت‌های بین این دو گلدان باشد. گلدان‌های پلاستیکی قیمت به مراتب پایین‌تری دارند و از این رو بسیار پرفروش‌تر از گلدان‌های بتنی هستند. در ادامه به طور کامل در خصوص جنس و سایر ویژگی‌های گلدان‌های پلاستیکی و بتنی بیشتر توضیح خواهیم داد.

گلدان پلاستیکی چیست؟

گلدان‌های پلاستیکی یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین گلدان‌های موجود در بازار است که به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ، بسیار مورد استقبال طراحان دکوراسیون قرار گرفته‌اند. این روزها ظاهر گلدان‌ها بیش از هر ویژگی دیگری می‌تواند جذب مشتری را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل مهیار پلاست برای تولید گلدان‌های پلاستیکی خیلی بزرگ از طراحان خلاق و ایده پرداز کمک گرفته است و شما با مشاهده گلدان‌های موجود در سایت، متوجه تفاوت گلدان‌های ما با سایر فروشگاه‌ها خواهید شد.

وزن سبک و مقاومت بالای گلدان‌های پلاستیکی تولید شده در مهیار پلاست، باعث می‌شود هیچ نگرانی از بابت جا به جایی آنها نداشته باشید. در واقع از مهم‌ترین ویژگی‌های گلدان‌های پلاستیکی وزن پایین آن‌هاست که باعث افزایش فروش این محصول در بازار هم شده است. این ویژگی امکان جابجایی راحت‌تر را برای افراد فراهم می‌کند تا بدون نگرانی، بتوان دکوراسیون فضا را تغییر داد.

گلدان شهری کد B740
برای دیدن مشخصات این گلدان اینجا کلیک کنید

همچنین طراحی منحصر به فرد این گلدان‌ها، فضای بالکن و لابی‌ها را به صورت چشمگیری، زیباتر خواهد کرد. این گلدان‌ها همچنین بسیار بادوام هستند و در صورت افتادن از ارتفاع هیچ آسیبی نمی‌بینند.

گلدان بتنی چیست؟

گلدان‌های بتنی از دیگر مدل‌های گلدان است که به دلیل وزن بالا تنها در مکان‌های ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گلدان‌ها از جنس بتن هستند و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را جابجا کرد. این نوع گلدان‌ها فرم‌پذیری بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را در قالب‌های متنوعی قرار داد. همچنین ماندگاری بالای گلدان‌های بتنی باعث شده که در فضاهای باز هم کاربرد داشته باشند.

با این وجود گلدان‌های پلاستیکی همچنان فروش بالاتری نسبت به گلدان‌های بتنی دارند. خصوصاً که برخی از کشاورزان به دلیل وجود مقداری آهک در ساختار این گلدان‌ها، این محصول را مناسب نگهداری گل‌ها نمی‌دانند. زیرا آهک یکی از عناصر مضر برای گیاهان و درختان به شمار می‌رود. همچنین از این گلدان‌ها به دلیل قیمت بالاتری که نسبت به گلدان‌های پلاستیکی دارند، استقبال کمتری شده و از نظر اقتصادی خرید گلدان‌های پلاستیکی مقرون به صرفه‌تر است.

بهترین مرکز برای خرید گلدان پلاستیکی در تهران و کرج

مهیار پلاست یکی از شرکت‌هایی است که به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع گلدان‌های پلاستیکی خیلی بزرگ فعالیت دارد. این گلدان‌ها اغلب برای فضاهای شهری و بالکن‌‌ها طراحی و تولید شده‌اند. به همین دلیل صاحبین ویلا از این گلدان‌ها استقبال بیشتری کرده‌اند. همچنین مهیار پلاست برای تولید این گلدان‌ها از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده کرده و از این رو این محصولات کیفیت و مقاومت فوق‌العاده عالی دارند.

علاوه بر این، تنوع بالای طرح و رنگ این گلدان‌ها توانسته نظر خریداران با هر سبک و سلیقه‌ای را به خود جلب کند. در صورتی که برای زیباسازی دکوراسیون و فضاهای شهری، لابی‌ها، هتل‌ها، ساختمان و … نیاز به گلدان دارید، با شماره ۰۹۱۲۴۶۸۱۷۴۳ تماس گرفته و بر اساس نیاز و سلیقه خود مناسب‌ترین طرح و مدل را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *