گلدان فایبرگلاس چیست؟

ساخت گلدان فایبرگلاس

اگر شما هم در بازار به دنبال خرید یک گلدان زیبا و بادوام بوده باشید، احتمالا نام گلدان فایبرگلاس به گوشتان خورده است، اما آیا می‌دانید گلدان فایبرگلاس چیست؟ آیا می‌دانید جنس گلدان فایبرگلاس از چیست؟ گلدان‌های فایبرگلاس را می‌توانید هم در فضاهای باز و هم در محیط‌های بسته برای نگهداری از انواع گیاهان استفاده کنید. تنوع طرح، استایل و رنگ این نوع از گلدان‌ها بسیار بالا بوده و همین امر موجب پاسخگویی به سبک سلیقه‌های متفاوت می‌شود. آیا از انواع این گلدان‌ها، ویژگی‌ها، مزایا و نکات خرید آن‌ها اطلاعی دارید؟ در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی کامل گلدان فایبرگلاس، به پاسخ این سوالات نیز بپردازیم، پس شما را به خواندن ادامه‌ مطلب دعوت می‌کنیم. 

گلدان فایبرگلاس

گلدان فایبرگلاس از ترکیب دو ماده به نام الیاف شیشه و رزین ساخته شده است. در برخی موارد، تولیدکنندگان برای بهتر شدن حالت این گلدان‌ها از خاک رس و سنگ آهک نیز استفاده می‌کنند. برخی از افراد، گلدان‌های فایبرگلاس را با گلدان‌های پلاستیکی اشتباه می‌گیرند، این در حالی است که این گلدان‌ها، دوام بسیار بالاتری نسبت به گلدان‌های پلاستیکی دارند. همچنین در تولید این محصول از پلیمر که یک ماده با دوام است، استفاده شده که این ماده باعث افزایش مقاومت جنس گلدان‌ها می‌شود و به همین دلیل استفاده از این گلدان‌ها، برای محیط‌های باز نیز هیچ منعی ندارد. 

برای ساخت گلدان‌های فایبرگلاس، مواد ذکر شده را در قالب‌هایی از جنس سیلیکون می‌ریزند. در مرحله بعد، و پس از گذشت ۳۰ دقیقه، این مواد به حالت جامد تبدیل می‌شوند که باید این مواد را از قالب جدا کرد. با توجه به طرح قالب‌ها، شکل نهایی این گلدان‌ها متغیر است و شکل گلدان، به شکل قالبی که در آن مواد ریخته شده است، بستگی دارد.  

ویژگی‌های گلدان‌های فایبرگلاس

در مطالب فوق گفتیم که این نوع از گلدان‌ها، از لحاظ دوام و ماندگاری، نسبت به گلدان‌های پلاستیکی بسیار ماندگارتر هستند. دلیل برتری این نوع از گلدان‌ها، ویژگی‌های آن است که در ادامه قصد داریم مهم‌ترین ویژگی‌های گلدان‌های فایبرگلاس را برای شما ذکر کنیم.

  • گلدان‌های فایبرگلاس دارای مقاومت مناسبی نسبت به تغییرات جوی هستند.
  • این گلدان‌ها می‌توانند سالیان سال و بدون هیچگونه آسیب و تغییری در ظاهر، عمر کنند.
  • گلدان‌های فایبرگلاس، در برابر تغییرات دمایی نیز مقاوم بوده و حتی تحمل دمای ۸۰ درجه بالای صفر و ۵۰ درجه زیر صفر را نیز دارد.
  • برای تمامی اقلیم‌ها و محیط‌های روباز این نوع از گلدان‌ها، قابل استفاده هستند. 
  • یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب گلدان‌های فایبرگلاس، قابلیت رنگ پذیری فوق العاده آن‌ها است. همچنین می‌توان این نوع از گلدان‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تهیه کرد.
  • گلدان‌های فایبرگلاس، دارای وزن سبکی هستند که همین موضوع باعث حمل و نقل راحت‌تر و جابجایی آسان‌تر آن‌ها می‌شود.
  • آسیب پذیری گلدان‌های فایبرگلاس بسیار پایین است.
  • ویژگی مطلوب دیگری که گلدان‌های فایبرگلاس دارند، تنوع در حجم و سایز بندی آن‌ها است که می‌توانید متناسب با سایز گیاه خود، اندازه گلدان را مشخص کنید.

تمامی موارد ذکر شده جزو ویژگی‌های بارز این محصول هستند و این نوع از گلدان‌ها، به دلیل این ویژگی‌ها، قیمت بالاتری نسبت به گلدان‌های پلاستیکی دارند.

کاربردهای گلدان‌ فایبرگلاس

کاربردهای گلدان‌های فایبرگلاس، به دلیل ویژگی‌های مطلوبی که دارند، گسترده است که در ادامه چندین نمونه از کاربردهای این نوع از گلدان‌ها را بازگو می‌کنیم.

  • یکی از کاربردهای گلدان‌های فایبرگلاس، استفاده از آن‌ها در محیط‌های شهری مانند میدان‌های اصلی شهر، بلوارها، پارک‌ها است.
  • از گلدان‌های فایبرگلاس، می‌توان برای مکان‌هایی مانند تالارها، باغ‌ها، عمارت‌های عکاسی، آتلیه‌ها، کافی‌ شاپ‌ها و دیگر محیط‌ها از آن‌ها استفاده کرد.
  • کاربرد دیگر گلدان‌های فایبرگلاس، مربوط به فضای داخلی منازل، بالکن‌ها، داخل حیاط است.
  • در محیط‌های اداری و همچنین هتل‌ها نیز می‌توان از این گلدان‌ها استفاده کرد.

گلدان‌های فایبرگلاس به دلیل طرح و استایل جذابی که دارند، زیبایی فوق العاده‌ای را به محیط می‌بخشند که می‌توانید در هر فضایی از آن‌ها استفاده کنید.

نکات مهم در هنگام خرید گلدان فایبرگلاس

با توجه به اینکه قیمت این محصول تقریبا بالا محسوب می‌شود، از این رو باید سعی کنید محصول باکیفیت و مناسبی را انتخاب کنید. برای اینکه از خرید گلدان‌های خود پشیمان نشوید، باید برخی نکات را در نظر بگیرید که شامل موارد زیر هستند.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته در هنگام خرید گلدان فایبرگلاس، توجه به اندازه و سایز گلدان است. در واقع، در صورتی که گلدان شما کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از سایز گیاهتان باشد، نه تنها نمای گلدان شما شیک نمی‌شود، بلکه امکان دارد گیاه به خوبی رشد نکند. 

دومین نکته در هنگام خرید گلدان‌های فایبرگلاس، توجه به طرح و استایل این گلدان‌ها است که باید متناسب با فضایی که قصد دارید گلدان را در آنجا قرار دهید، طرح آن را انتخاب کنید. خوشبختانه تنوع گلدان‌های فایبرگلاس به قدری زیاد است که به راحتی پاسخگوی سبک سلیقه‌ها و نیازهای افراد بوده و می‌توان به راحتی این گلدان‌ها را با انواع فضاها هماهنگ کرد.

هر چند که وزن گلدان‌های فایبرگلاس نسبت به گلدان‌های سفالی و سرامیکی بسیار کم‌تر است، اما با این حال، باز هم باید به وزن این گلدان‌ها دقت کنید و این نکته را هم در هنگام خرید در نظر بگیرید.

علاوه بر نکات ذکر شده در مطالب فوق، در نظر گرفتن درجه کیفیت گلدان‌های فایبرگلاس و کیفیت ساخت این گلدان‌ها نکته مهم دیگری است که باید حتما به آن دقت کنید. برای اینکه بتوانید خرید باکیفیت و بدون پشیمانی را داشته باشید، باید از مراکز معتبر و قابل اعتماد مانند مهیار پلاست این محصول را تهیه کنید.

مرکز مورد اعتماد برای خرید گلدان فایبرگلاس 

در مطالب فوق به این نکته اشاره کردیم که کیفیت گلدان‌های فایبرگلاس، اصلی‌ترین شرط برای خرید آن‌ها است، اما از کجا بدانیم گلدان فایبرگلاس باکیفیت است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم متاسفانه تمامی شرکت‌ها و مراکز فروش گلدان فایبرگلاس در سطح شهر، محصول باکیفیت را عرضه نمی‌کنند؛ از این رو باید برای خرید این نوع از گلدان‌ها، مرکز مناسب و قابل اعتمادی را پیدا کنید. 

وبسایت رسمی مهیار پلاست یکی از مراکز معتبری است که شما می‌توانید برای خرید انواع گلدان‌های فایبرگلاس در طرح‌های متنوع، به آن مراجعه کنید. در این مرکز، تمامی گلدان‌ها در بالاترین کیفیت تولید شده و از لحاظ قیمت نیز، مناسب‌ترین قیمت‌ها را ارائه می‌دهند.

اگر شما هم به دنبال خرید گلدان فایبرگلاس با کیفیت و با قیمت مناسب هستید، می‌توانید به آدرس وب سایت مهیار پلاست مراجعه کنید. 

1 دیدگاه برای “گلدان فایبرگلاس چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *