با انتخاب درست گلدان سانسوریا به گیاهتان زندگی ببخشید

گلدان مناسب سانسوریا _ مهیار پلاست

آیا شما عاشق سانسوریا هستید اما نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام گلدان را برای گیاه خود انتخاب کنید؟

انواع مختلفی از سانسوریاها وجود دارند. امروزه چندین نوع گلدان برای سانسوریا موجود است. نیازی به تلاش زیاد برای نگهداری آن ندارید. فقط از گیاه خود به خوبی مراقبت کنید و به رشد آن کمک کنید. ابتدا بهترین گلدان را انتخاب کنید که مناسب گیاهان شما باشد و در خانه شما یا هر منطقه دیگری خوب به نظر برسد.

پیش از آنکه به جنس گلدان مناسب گیاهان سانسوریا بپردازیم، باید بدانیم که عملکرد گلدان بسیار مهمتر از ظاهر آن است. سوراخ های زهکشی مهمترین چیزی است که باید به دنبال آن باشید. بدون سیستم زهکشی مناسب، آبی که گیاه به آن نیاز ندارد نشست می کند و باعث ایجاد کپک، قارچ و پوسیدگی ریشه می شود. گیاهی که بیش از حد آب بگیرد و زهکشی ضعیفی داشته باشد رو به نابودی می رود. همچنین مطمئن شوید که اندازه گلدان مناسب گیاه است. سانسوریاها به آرامی رشد می کنند. بنابراین زمان زیادی طول می کشد تا آنها گلدان را پر کنند. یک گلدان مناسب، گیاه سانسوریای شما را تکمیل می کند و آن را برجسته می کند.

همچنین این گیاه ریشه های کوتاهی دارد که دوست دارد در نزدیکی سطح خاک قرار بگیرند. در نتیجه نیازی به گلدان خیلی عمیق ندارید.

 

انواع مختلف گلدان برای سانسوریا _ سبز منظر

آیا اندازه گلدان سانسوریا مهم است؟

علاوه بر متریال گلدان، باید اندازه گلدان و اندازه گیاه را در نظر داشته باشید. به “دوره طولانی” فکر نکنید چراکه در آن صورت گلدانی بزرگتر از گیاه خود خواهید خرید. فضای زیادی می تواند برای گیاه مضر باشد. در نتیجه زیاده روی نکنید و گلدان خیلی بزرگ انتخاب نکنید. چراکه این کار فایده ای ندارد جز اینکه گسترش گیاه بسیار طول می کشد. در عین حال خطر آبیاری بیش از حد گیاه با این انتخاب افزایش پیدا می کند. سانسوریا به یک گلدان ۱/۳ بزرگتر از ریشه نیاز دارند تا به گیاه اجازه دهد بدون ایجاد فضای زیاد به درستی رشد کند. گلدانی را انتخاب کنید که ۲-۱ سانتی متر بزرگتر از اندازه کنونی برای گیاه باشد.

انواع گلدان سانسوریا از نظر متریال

جنس به کار رفته در گلدان های مختلف نه تنها ظاهر متنوعی دارند، بلکه اهداف متفاوتی را نیز دنبال می کنند.

گلدان سانسوریا پلاستیکی

گلدان سانسوریا پلاستیکی _ مهیار پلاست

گلدان ها سازگار، رنگارنگ، سبک و مقرون به صرفه هستند. آنها به طور کلی در دسترس هستند و تمیز کردن و استفاده مجدد آنها ساده است. این ماده گلدان ها معمولاً در اشکال، اندازه ها و الگوهای مختلف وجود دارد. آنها برای آویزان کردن سبدها و سایر شرایطی که وزن گلدان مهم است، عالی هستند.

پلاستیک به هیچ وجه اجازه ورود آب به داخل را نمی دهد زیرا کاملاً نفوذ ناپذیر است. آب نمی تواند مانند لبه های گلدان سفالی از لبه ها تبخیر شود که این مسئله برای گیاهان سانسوریا مضر است. گلدان های پلاستیکی باید دارای سوراخ های زهکشی باشند. در غیر این صورت ریشه های گیاه به سرعت پوسیده می شوند. نکته منفی گلدان های پلاستیکی این است که در معرض نور خورشید تغییر رنگ داده و شکننده می شوند.

گلدان چوبی

گلدان های چوبی سبک، ضد آب و ساده هستند که از چوب ضایعاتی ساخته می شوند. آنها ظاهر طبیعی دارند. گیاه سانسوریا در گلدان های چوبی رشد می کند. فقط مطمئن شوید که آنها از چوب های مقاوم در برابر پوسیدگی مانند چوب سرو، توت، سرخدار و دیگر گونه های مشابه ساخته شده اند. از آنجا که ممکن است گلدان ها کوچک شوند، به دنبال ظروف با کیفیت باشید. برای جلوگیری از پوسیدگی، پارگی و محو شدن آنها اغلب با یک جلادهنده شفاف یا تونر شفاف غیر سمی رنگ آمیزی می شوند.

گلدان سفالی

گلدان های ساخته شده از سفال یا خاک رس معمولاً رایج هستند و عموماً در اکثر مناطق موجود هستند. یافتن گلدان هایی که با فرم و اندازه آنها متناسب است بسیار ساده است. از آنجا که این گلدان ها متخلخل هستند، می توانند به سرعت آب را تخلیه کرده و خاک را هوادهی کنند. تراکوتا به دلیل ویژگی آن برای سانسوریاها انتخابی عالی است. آنها می توانند مدل های مختلفی داشته باشند. استفاده از گلدان های سفالی نیز معایبی دارد. آنها سنگین تر هستند و در صورت افتادن می شکنند. دمای بسیار سرد زمستان می تواند باعث ترک خوردن آنها شود.

گلدان سرامیکی

گلدان سانسوریا کوچک_ مهیار پلاست

گلدان سرامیکی در درجه اول در داخل خانه استفاده می شوند زیرا بسیار زیبا هستند. این گلدان ها محکم هستند و در اشکال و اندازه های گوناگون وجود دارند و برای گیاهان کوچک ایده آل هستند. آنها به اندازه ای سنگین هستند که گیاهان سنگین را از واژگونی باز می دارند. وقتی صحبت از سرامیک به میان می آید، تخلخل کمتری نسبت به گلدان سفالی دارد. در نتیجه باید سطح رطوبت خاک را زیر نظر داشته باشید. گلدان های بزرگ سرامیکی می توانند بسیار سنگین و حمل شوند. آنها همچنین گرانتر از سایر گلدان ها هستند.

گلدان سانسوریا بتنی

گلدان مناسب برای سانسوریا_ مهیار پلاست

گلدان های بتنی ظاهر متمایزی ارائه می دهند که ممکن است طراحی شما را تکمیل کند. از آنجا که بتن یک عایق عالی است، به حفظ دمای خاک کمک می کند. آنها برای گیاهان کوچک و بزرگ داخلی و خارجی ایده آل هستند. گلدان های بتنی که در بیرون نگه داری می شوند در برابر تغییرات آب و هوا مقاوم هستند. آنها حتی در سخت ترین زمستانها یا گرمترین تابستانها ترک نخواهند خورد. بنابراین استفاده از آنها برای گیاهان بزرگتر در داخل خانه کمی دشوار است. بسته به مواد به کار رفته در ساخت این گلدان ها، تخلخل بتن متفاوت است.

به طورکلی انتخاب گلدان کار فوق العاده جالبی است. همچنین انتخاب طرح های خاص گلدان و چیدمان آنها در خانه یا محل کار شما می تواند در نشان دادن سبک شخصی شما کمک کند.

بزرگترین دشمن سانسوریا، آب اضافی و زهکشی ضعیف است. هر دوی آنها بیشترین تأثیر را بر رشد و سیستم ریشه گیاه می گذارند و در نهایت منجر به عفونت قارچی می شوند.

حالا که بعد از خواندن این مقاله احتمالا تصمیمتان را برای خرید گلدان سانسوریا گرفتید شاید بپرسید برای خرید گلدان ارکیده و زاموفیلیا باید چه نکاتی را در نظر بگیریم. خوب ما فکر آنها را هم کردیم و راهنمای خرید گلدان ارکیده و زاموفیلیای مناسب را هم برای شما تهیه کرده ایم. از اینکه به وبلاگ مهیارپلاست سر می زنید و مطالب ما را میخوانید از شما بسیار سپاسگزاریم.

2 دیدگاه برای “با انتخاب درست گلدان سانسوریا به گیاهتان زندگی ببخشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *