گلدان برای فیلودندرون چه نوعی انتخاب کنیم؟

گلدان برای فیلودندرون _ مهیار پلاست

رشد و سلامت فیلودندرون نیز می تواند به گلدان آن بستگی داشته باشد. شاید این اولین نکته ای نباشد که وقتی با مشکلی در گیاه فیلودندرون مواجه می‌شوید، به ذهنتان خطور ‌کند. اما اگر همه چیز درست باشد، ممکن است این مسئله باعث شده باشد که فیلودندرون شما حال خوشی نداشته باشد.

گلدان های سفالی و سرامیکی برای فیلودندرون شما ایده آل هستند. زیرا اجازه تهویه خاک را می دهند و از مشکلات آبیاری بیش از حد جلوگیری می کنند. گلدانی را انتخاب کنید که حداقل ۵ سانتی متر از ریشه فیلودندرون شما بزرگتر باشد و قبل از کاشت فیلودندرون آن را با مخلوط خاک تازه پر کنید.

هنگام انتخاب گلدان مناسب برای فیلودندرون، اندازه گلدان را در نظر بگیرید زیرا می تواند نقش بسزایی داشته باشد و به طرق مختلف بر سلامت گیاه شما تأثیر بگذارد. کاشت فیلودندرون در گلدان نامناسب منجر به مشکلاتی مانند آبیاری بیش از حد، توقف رشد، آلودگی به آفات یا فیلودندرون ریشه دار می شود. اگر فیلودندرون شما در یک گلدان کوچک کاشته شود، رشد آن کند می شود. زیرا تغذیه آن بسیار سریع کاهش می یابد. در خصوص گلدان بزرگ، آب زیادی در خود نگه می دارد که منجر به پوسیدگی ریشه می شود.

فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب گلدان فیلودندرون در نظر بگیرید

فاکتورهای مهم در انتخاب گلدان فیلودندرون _ مهیار پلاست

انتخاب گلدان مناسب ضروری است، زیرا فیلودندرون را درون خود نگه می دارد. بنابراین، اگر گلدان را اشتباه انتخاب کنید، روی ریشه‌های گیاه تأثیر می‌گذارد که به نوبه خود باعث آسیب به تمام قسمت‌های دیگر می‌شود.

قبل از اینکه گلدان برای فیلودندرون خود تهیه کنید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اندازه گلدان فیلودندورن
  • جنس گلدان فیلودندون
  • سیستم زهکشی گلدان

اندازه گلدان فیلودندورن

شما نباید از اندازه گلدان غافل شوید و فیلودندرون خود را در هر گلدانی با اندازه تصادفی نگه دارید. وقتی از گلدانی بزرگتر از اندازه گیاه خود استفاده می کنید، آب اضافی را در خود نگه می دارد و خاک را خیس نگه می دارد و ریشه ها را نرم و لطیف می کند. این مورد می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود.

گاهی اوقات در یک گلدان بزرگتر، فیلودندرون مواد غذایی بیشتری را جذب می کند و بزرگتر می شود. این رشد سالم نیست زیرا می تواند منجر به مشکلاتی مانند افتادن گیاه به یک طرف و افتادن برگ ها می شود. اگر فیلودندرون را در یک گلدان کوچکتر نگهداری کنید، به سرعت از بین می رود.

جنس گلدان فیلودندرون

گلدان سفالی فیلودندرون _ مهیار پلاست

شما نباید فیلودندرون خود را در یک گلدانی نگه دارید که غیر متخلخل است و جریان هوای مناسب را پشتیبانی نمی کند. این امر بر سلامت ریشه گیاه تأثیر می گذارد. بنابراین، بهتر است از گلدان های سرامیکی و سفالی استفاده کنید تا جریان هوا مناسب باشد و آب اضافی خاک جذب شود.

 

سیستم زهکشی گلدان فیلودندرون

یک گلدان باید از تخلیه مناسب آب اضافی از آن پشتیبانی کند. وقتی می گوییم زهکشی مناسب، منظور سوراخ های زهکشی گلدان است. فیلودندرون ها ترجیح می دهند خاک کمی مرطوب بماند اما خیس نباشد. اگر گلدان سوراخ های زهکشی نداشته باشد، آب اضافی از سیستم خارج نمی شود و خاک خیس می شود و ریشه ها آسیب می بینند.

هنگامی که یک گلدان برای فیلودندرون خود می گیرید، باید آن را بررسی کنید تا از سوراخ های زهکشی مناسب اطمینان حاصل کنید. همچنین می توانید قبل از قرار دادن فیلودندرون در داخل گلدان، سوراخ های زهکشی را خودتان ایجاد کنید.

آیا فیلودندرون ها به گلدان های بزرگ نیاز دارند؟

گلدان های مختلفی در بازار موجود است که انتخاب را برای شما سخت می کند. اما در حالت ایده آل، گلدان باید یک سایز بزرگتر از گیاه فیلودندرون باشد.

برای یک فیلودندرون ۱۸ یا ۲۰ سانتی، به یک گلدان ۳٫۵ تا ۷ لیتری نیاز دارید. وقتی فیلودندرون شما بزرگتر شد، می توانید آن را به گلدانی که ۳ سانتی متر بزرگتر از گلدان فعلی است پیوند بزنید. شما نباید گیاه را در گلدان کوچک نگهداری کنید و به اندازه گیاه خود اندازه گلدان را نیز افزایش دهید.

مزایا و معایب استفاده از گلدان بزرگ

خوبی استفاده از گلدان بزرگ این است که ریشه ها، فضای کافی برای رشد بیشتر دارند و احساس محدودیت نمی کنند. اگر گیاه نور، آب و کود کافی دریافت کند، ریشه های فیلودندرون به رشد خود ادامه می دهند. بنابراین اگر فیلودندرون در یک گلدان بزرگ قرار گیرد، ممکن است رشد زیادی مشاهده کنید.

اگر فیلودندرون را در گلدان بزرگتری نگهداری کنید، تضمینی وجود ندارد که رشد بیشتر یا سریع‌تری داشته باشد. این به این دلیل است که نگهداری فیلودندرون در یک گلدان بزرگ می تواند مشکلات مختلفی را به همراه داشته باشد.

 

معایب استفاده از گلدان فیلودندرون بزرگ

  • توقف رشد

کاشت فیلودندرون در گلدان بزرگتر می تواند احتمال آبیاری بیش از حد را افزایش دهد که منجر به توقف رشد می شود. وقتی فیلودندرون را در یک گلدان بزرگ نگهداری می کنید، گیاه بیشتر روی رشد ریشه ها تمرکز می کند تا گلدان را پر کند. بنابراین شما ریشه های رشد زیادی خواهید دید، اما در قسمت های دیگر فیلودندرون رشد چندانی نخواهید دید.

اگر فیلودندرون بیش از حد آبیاری شود، می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود که می تواند توقف رشد فیلودندرون شما را توضیح دهد. پوسیدگی ریشه همچنین آفاتی را دعوت می کند که از شیره فیلودندرون تغذیه می کنند و گیاه را بیشتر ضعیف می کنند. همه اینها باعث توقف رشد فیلودندرون می شود.

گلدان بزرگ فیلودندرون _ مهیار پلاست

  • پوسیدگی ریشه

در یک گلدان بزرگ، خاک آب اضافی را حفظ می کند. گلدان مقدار زیادی آب را در خود نگه می دارد و خاک قبل از اینکه در نهایت خشک شود مدت زیادی خیس باقی می ماند.

بنابراین، هنگام تعویض گلدان، همیشه گلدان با اندازه مناسب را انتخاب کنید، زیرا گلدان بزرگتر باعث آبیاری بیش از حد می شود.

آبیاری بیش از حد منجر به پوسیدگی ریشه می شود. هنگامی که پوسیدگی ریشه در گیاه فیلودندرون شما وجود داشته باشد، رشد آن متوقف شده و برگ‌های آن آویزان می شوند.

پوسیدگی ریشه می تواند به ریشه های فیلودندرون آسیب برساند و گیاه را ضعیف کند و در صورتی که گیاه را در گلدان با اندازه مناسب نگهداری نکنید، ممکن است باعث مرگ گیاه شود. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکلات، فیلودندرون خود را در گلدان بزرگتر نکارید.

  • آلودگی به آفات

آلودگی به آفات در گیاهانی که بیش از حد آبیاری می شوند رایج است. قبلاً صحبت کردیم که یک گلدان بزرگتر آب اضافی را در خود نگه می دارد که منجر به آبیاری بیش از حد می شود. یک فیلودندرون که بیش از حد آبیاری شده است، محیط مناسبی را برای هجوم آفات ایجاد می کند. آفات در خاک مرطوب رشد می کنند و به ریشه، ساقه و برگ گیاه حمله می کنند و آن را ضعیف می کنند و تمام مواد غذایی را جذب می کنند.

مزایا و معایب استفاده از گلدان فیلودندرون کوچک

گلدان کوچک برای فیلودندرون _ مهیار پلاست

بسیاری از مردم دوست دارند گیاهان آپارتمانی آنها کوچک بمانند. اگر فیلودندرون شما اینطور است، می توانید آن را در یک گلدان فیلودندرون کوچک نگهداری کنید. اگر فیلودندرون را در یک گلدان کوچک نگهداری می کنید، باید گیاه را هرس کنید تا مطمئن شوید که گلدان بیش از حد رشد نمی کند.

شما باید ریشه های گیاه را هرس کنید. در غیر این صورت گیاهی ریشه دار خواهید داشت. ریشه های یک گیاه ریشه دار در داخل گلدان جمع می شود و به دلیل کمبود فضا، ریشه ها شروع به جابجایی خاک می کنند.

اگر یک فیلودندرون ریشه دار داشته باشید، متوجه خواهید شد که گلدان شروع به ترک خوردن می کند یا شروع به بزرگ شدن می کند. اگر ریشه ها بیش از حد طولانی شوند، شروع به بیرون آمدن از سوراخ های زهکشی می کنند.

شما متوجه رشد آهسته و زرد شدن برگها خواهید شد و اگر گیاه به دلیل ماندن در گلدان کوچک سنگین شود، ممکن است سقوط کند.

اگر یک فیلودندرون ریشه دار را گلدانش را تعویض نکنید، در نهایت می میرد. همانطور که اشاره کردیم می توانید گیاه را هرس کرده و اندازه آن را کم کنید تا در همان گلدان نگهداری شود. با این حال، توصیه می کنیم که گلدان آن را تعویض کنید.

ایده آل ترین گلدان فیلودندرون چه گلدانی است؟

وقتی در ایده آل ترین مورد گلدان برای فیلودندرون صحبت می کنید، انتخاب اندازه مناسب ضروری است.

گلدان یک اندازه بزرگتر از گیاه، گلدان ایده آل برای آن است. گلدان باید ۵ سانتی متر بزرگتر از گلوله ریشه گیاه باشد. اگر می خواهید فیلودندرون خود را سالم نگه دارید و رشد مناسبی در آن مشاهده کنید، باید گیاه را به طور صحیح آبیاری کرده و در طول فصل رشد به غیر از کاشت در گلدان با اندازه مناسب، آن را کود دهید.

مطمئن شوید که سوراخ های زهکشی گلدان به خوبی کار می کنند تا گلدان آب اضافی را در خود نگه ندارد. موادی مانند خاک رس، سفال یا سرامیک را برای حمایت از هوادهی مناسب در داخل ریشه و خاک انتخاب کنید.

زمان تعویض گلدان فیلودندرون چه زمانی است؟ 

زمان تعویض و عوض کردن گلدان فیلودندرون _ مهیارپلاست

اگر متوجه شدید که فیلودندرون شما پوسیدگی ریشه دارد یا هر بیماری شدیدی دارد یا مدت طولانی است که گلدانش تعویض نشده، باید گلدان آن را تعویض کنید. هر وقت متوجه شدید که ریشه ها از سوراخ های زهکشی گلدان بیرون می آیند، برگ ها در حال ریزش یا افتادگی هستند، نشان دهنده این است که شما یک فیلودندرون ریشه دار دارید.

محدود نگه داشتن گیاه به مدت طولانی باعث استرس گیاه می شود و ممکن است باعث مرگ گیاه شود. بنابراین، باید در اسرع وقت یک فیلودندرون ریشه دار را تعویض گلدان کنید. همچنین باید برای نجات گیاه از پوسیدگی ریشه و سایر بیماری هایی که خاک را آلوده می کنند، گلدان را عوض کنید.

حتی اگر گیاه مشکلی ندارد، هر ۲ تا ۳ سال یکبار گلدان را تعویض کنید تا ترکیب خاک مغذی به دست آورید که رشد آن را تقویت می کند. خاک به مرور زمان تمام مواد مغذی خود را از دست می دهد و اسیدی می شود. بنابراین با قرار دادن در یک گلدان جدید و با دادن مواد مغذی بیشتر با کمک مخلوط خاک تازه، گیاهتان را جوان کنید.

شما باید فیلودندرون را در طول فصل رشد مجدداً جابجا کنید تا گیاه دچار استرس نشود. سعی کنید در زمستان از تعویض گلدان خودداری کنید زیرا ممکن است گیاه به دلیل دمای پایین دچار شوک شود.

به دنبال خرید گلدان فیلودندرون در مهیار پلاست باشید

اگر قصد خرید گلدان های پلاستیکی  یا گلدان فایبرگلاس برای گیاهانتان را دارید و به دنبال گلدان های شهری و خانگی با کیفیت و با قیمت مناسب هستید گلدان های مهیارپلاست را فراموش نکنید. از ویژگی‌های مهم و برجسته گلدان‌های پلاستیکی بزرگ مهیار پلاست، سازگار بودن با محیط زیست است. این گلدان‌ها به دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت هیچ ضرری را برای محیط زیست ندارند.

شما می توانید جهت سفارش این گلدان‌ها با شماره ۰۹۱۲۴۶۸۱۷۴۳ به صورت مستقیم تماس بگیرید یا به بخش محصولات در سایت سر بزنید.

اگر به دنبال نگهداری گیاهان بیشتر در گلدان هستید اما نمی دانید که چه گلدانی مناسب گیاه شماست پس حتما به وبلاگ مهیار پلاست سر بزنید و به پیشنهاد ما مقالات زیر را بخوانید:

گلدان بابا آدم چه مدل و جنسی باشد بهتر است؟

برای انتخاب گلدان سیکلامن حساسیت به خرج دهید

با انتخاب درست گلدان سانسوریا به گیاهتان زندگی ببخشید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *