نکات و ترفندهای مراقبت از گیاهان در پاییز

مراقبت از گیاهان در پاییز_ مهیارپلاست

با تغییر فصل، نیازهای گیاه شما نیز تغییر می کند. گیاهان داخلی تحت تأثیر تغییرات بیرونی قرار می گیرند. در این مقاله سعی می کنیم در خصوص نحوه مراقبت از گیاهان در پاییز در حالی که زمان سرد شدن هوا و کوتاه شدن روزهاست، نکاتی را شرح دهیم.

تغییرات آب و هوایی در پاییز می تواند از روز به شب متفاوت و چشمگیر باشد. می توانیم با شما شرط ببندیم که گیاه شما در فصل پاییز نیاز به مراقبت بیشتری دارد. اصلاح نور، آبیاری و آوردن گیاهان به داخل خانه باعث می شود گیاه شما حل و روز بهتری داشته باشد.

گیاهان آپارتمانی را به داخل خانه بیاورید

چرب کردن برگ گیاه _ مهیار پلاست

اگر هر یک از گیاهان خود را برای تابستان به بیرون منتقل کرده اید، زمان بازگرداندن آنها به داخل خانه فرا رسیده است. شما می خواهید گیاهان آپارتمانی را قبل از اینکه دمای هوا در شب به زیر ۱۲٫۵ درجه سانتیگراد برسد، به داخل بیاورید. قبل از جا به جایی، گیاهان خود را از نظر وجود آفاتی که ممکن است در محیط خارج جمع شده باشند، بررسی کنید. اگر شلنگ دارید، کاملا آنها را شستشو بدهید و پس از خشک شدن، برگهای آنها را با روغن چریش رقیق شده یا موارد مشابه اسپری کنید. اگر مطمئن هستید که یکی از گیاهان در این فصل دوام نمی اورد بهتر است آن را رها کنید. احتمالا شما تعداد زیادی گیاه دیگر برای مراقبت و بررسی دارید.

سطح نور را بالا نگه دارید

به نوری که گیاهان شما دریافت می کنند توجه زیادی داشته باشید. در پاییز، روزها کوتاهتر می شوند و زاویه خورشید در حال تغییر است. برخی از گیاهان شما که داخل منزل یا محل کارتان داریدف ممکن است نیاز داشته باشند تا در مکان جدیدی قرار بگیرند تا به اندازه فصل بهار و تابستان تابش نور خورشید را دریافت کنند. ممکن است بخواهید ساکولنت های خود را روی پنجره بردارید و روی میز مطالعه یا کارتان قرار دهید. چرخاندن گیاهان یک بار در هفته به شما این اطمینان را می دهد که گیاه از همه طرف نور دریافت می کند و به هر نحوی متمایل نمی شود.

برای مراقبت از گیاهان در پاییز کمتر آبیاری کنیدآبیاری گلدان ها در پاییز _ مهیار پلاست

با کوتاه شدن روزها، نیاز به آبیاری کمتر می شود. گیاهان آپارتمانی شما نور کمتری می گیرند و کندتر رشد می کنند. برخی حتی ممکن است در زمستان به خواب بروند. به عنوان مثال ، یک گیاه سانسوریا ممکن است در پاییز هر ۶ هفته آبیاری به آبیاری نیاز داشته باشد، در حالی که در تابستان هر ۳ هفته یکبار آبیاری لازم داشته باشد. همیشه قبل از آبیاری خاک گلدان را بررسی کنید تا مطمئن شوید کاملا خشک شده است.

رطوبت را برای مراقبت از گیاهان در پاییز افزایش دهید

در پاییز هوای داخل خانه بسیار خشک تر خواهد بود، بنابراین اگر آب کمتری می دهید، ممکن است بخواهید برای افزایش رطوبت روی یک دستگاه هواساز یا بخور فکر کنید کنید. بسیاری از گیاهان معمولی گیاهان گرمسیری هستند که محیط مرطوب را ترجیح می دهند. به علاوه ، دستگاه های بخور برای هوایی که تنفس می کنیم و برای پوست ما نیز مفید هستند. همچنین می توانید گیاهان مشابه را برای افزایش رطوبت گروه بندی کنید.

از هرگونه تغییر شدید دما خودداری کنید. گیاهان خود را نزدیک یا بالای رادیاتور قرار ندهید. در مکانهایی که ممکن است هوای سردی وجود داشته باشد، مانند کنار درب ورودی آنها را قرار ندهید. جریان های ناگهانی سرد و گرم می تواند گیاهان را تحت فشار قرار دهد. آنها محیط پایدار را بیشتر ترجیح می دهند.

کود دادن را برای مراقبت از گیاهان در پاییز کنار بگذارید

رشد شاخ و برگ در ماههای پاییز و زمستان بطور قابل توجهی کند می شود. بنابراین می توانید تا بهار آینده (شروع فصل رشد جدید) از هر گونه کود دادن خودداری کنید. به گیاهان آپارتمانی خود به مقدار کافی آب و نور بدهید تا آنها را در زمستان سلامتشان حفظ شود.

کندن برگ های پیر برای مراقبت از گیاهان در پاییز

کندن برگ های پیر گیاه_ در فصل پاییز _ مهیار پلاست

هنگام آوردن گیاهان آپارتمانی از فضای باز به اتاق نشیمن؛ اتاق خواب یا آشپزخانه آنها ممکن است شروع به ریختن برگ های خود کنند. این اتفاق کاملاً طبیعی است. زیرا آنها با سطح کم نور در محیط داخلی سازگار می شوند. نگران نباشید، اگر گیاهان شما تمام تابستان هم داخل خانه بمانند، این اتفاق می افتد. نور کمتر معادل انرژی کمتر برای حفظ تمام شاخ و برگ آنها است. شما می توانید با کندن چند برگ بالغ که به نظر می رسد در حال افتادن هستند، به گیاهان خود کمک کنید.

تعویض گلدان برای مراقبت از گیاهان در پاییز

آیا گیاهان شما در بهار و تابستان رشد کردند؟ به احتمال زیاد، آنها این کار را کرده اند. اگر گیاهان شما به فضای بیشتری احتیاج دارند، فصل پاییز زمان مناسبی است تا آنها را در گلدان های کمی بزرگتر قرار دهید.

تمام ترفندهایی که توضیح دادیم برای مراقبت از گیاهان در پاییز مفید و کاربردی هستند. کافیست که شما حوصله به خرج بدید و زمان صرف کنید تا گیاهانی شاداب و سرحال داشته باشید. چنانچه شما قصد دارید گلدان های خود را عوض کنید و به دنبال گلدان های پلاستیکی با کیفیت هستید که هم مقاوم باشند و هم متنوع پس حتما به صفحه محصولات مهیار پلاست نگاهی بیاندازید. شما می‌توانید به صورت حضوری و غیر حضوری خریدتان را انجام دهید. برای این کار وارد سایت مهیار پلاست شوید و نمونه‌ محصولات را مشاهده کنید. همچنین برای سفارش گلدان مورد نظر خود می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید.

 

بیشتر دنبال کنید:

۵ نکته برای داشتن گلدان باغ زیبا و بزرگ

ایده های خلاقانه استفاده از پایه گلدان

چطور یک گلدان کاکتوس را از نظر جنس انتخاب کنیم؟

2 دیدگاه برای “نکات و ترفندهای مراقبت از گیاهان در پاییز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *