مزایای استفاده از گلدان شهری برای معرفی فضای سبز در فضاهای عمومی

مزایای استفاده از گلدان شهری _ مهیار پلاست

فضاها به منظور ایجاد احساس شادی و گرما ایجاد می شوند. این امر به ویژه در مورد فضاهای بیرونی صادق است. گیاهان و گلدان های شهری را می توان در مناطقی که خاک ندارند، به ویژه خیابان ها، فضاهای عمومی، حتی پشت بام ها و مناطقی که فضا کافی در دسترس قرار داد و به اینصورت فضای جذابی خلق کرد. روح بخشیدن به فضای شهری از مهمترین مزایای استفاده از این گلدان ها است.

خیابان ها، فضاهای عمومی، بام ها و مناطق مشابه در فضای باز را می توان با نصب این گلدان ها تقویت کرد. آنها ظاهر و احساس را بهبود می بخشند و حس محوطه سازی را به منظره اضافه می کنند. در هنگام معرفی گیاهان به خیابان ها، نیازی به مقدمات اساسی نیست، می توان آنها را به سرعت و به آسانی قرار داد و کیفیت و زیبایی خیابان ها و فضاهای عمومی را افزایش داد.

طراحان فضای سبز منطقه مشخصی را برای جاگذاری گلدان ها ارائه می دهند، امکان نگهداری آسان را فراهم می آورند و دلایلی را برای کاهش سرعت، توقف و ارتباط مجدد مردم با دنیای اطراف ارائه می دهند.

مزایای استفاده از گلدان شهری

نکات مثبت نصب گلدان شهری_ مهیارپلاست

  • گیاهان و فضای سبز به بهبود هوا و فضای فضای عمومی شهر کمک می کنند. با نصب گیاهان در فضاهای بیرونی، آب و هوا تنظیم می شود. با کاهش دود، گرد و غبار و سایر آلاینده ها، فضای سبز تأثیر مثبتی بر سلامت عمومی می گذارد.
  • طراحان با افزودن رنگ و محوطه سازی به مناطقی که ممکن است نشان دهنده یک جنگل شهری برای ساکنان محلی و بازدیدکنندگان باشد، ظاهر خیابان ها را بهبود می بخشند. گلها، گیاهان، درختان و سایر سبزیها با خیابان های سخت شهر تضاد مطلوبی را ایجاد می کنند، محیطی مثبت را ایجاد می کنند و چشم انداز شهری را دلنواز می کنند. این امر باعث جذابیت بیشتر می شود که به نوبه خود مردم را تشویق می کند تا در این مکان ها وقت بگذرانند. طبیعی است که این مورد یکی از مهمترین مزایای استفاده از گلدان شهری است.
  • معرفی گیاهان با صندلی ها و نیمکت های یکپارچه راهی ساده برای اطمینان از این است که مردم از گذراندن وقت در این فضاهای بیرونی لذت می برند و می تواند به ماندگاری طولانی مدت مردم کمک کند، که به نوبه خود شهرها را پر رونق و سرزنده نگه می دارد.
  • می توان از گلدان های بزرگ شهری یا کوچک و دیگر مبلمان های خیابانی برای تعریف و مرزبندی فضاها در قلمرو عمومی استفاده کرد. در صورت استفاده استراتژیک، می توان فضاها را تقسیم کرد. مناطق را می توان تفکیک کرد و مسیرها را می توان به وضوح از مناطق دیگر جدا کرد. آنها همچنین می توانند برای پنهان کردن مناطق ناخوشایند به عنوان موانع ظریف دسترسی بصری و فیزیکی یا به سادگی برای افزایش فضای مرده بین ساختمانهای تجاری و جاده ها استفاده شوند. در بهترین صحنه های خیابان از گلدان ها و دیگر مبلمان خیابانی به طور هوشمند استفاده می شود تا جریان را تحت تأثیر قرار داده و حرکت عابران پیاده را هدایت کند.

تصمیم گیری بین طیف وسیعی از طرح ها و سبک های مختلف برای استفاده از گلدان شهری

استفاده از گلدان های بزرگ شهری در فضای عمومی _ مهیار پلاست

مکان فیزیکی دقیق یک گلدان خیابانی معمولاً عامل تعیین کننده سبک و طراحی آن است. در بیشتر موارد با توجه به جذابیت بصری فضاهای عمومی مدرن، محصولات با کیفیت بالا مورد نیاز است. طرح های گلدان های مناطق روستایی و صنعتی نیز در طرح های خاصی جایی دارند.

استفاده از اشکال و ارتفاع های مختلف، تنوع و ارزش معماری را افزایش می دهد. گلدان های گرد، مربع، مستطیل و اشکال انتزاعی همه در دسترس هستند. محصولات بلندتر، کوزه مانند و کاسه ها، دست طراحان را برای انتخاب بیشتر باز می گذارند.

اندازه ها و ابعاد گلدان ها در فضای باز از بسیار بزرگ تا اندازه کوچک است که بر روی نرده عرشه یا حیاط قرار می گیرند. از گلدان های پلاستیکی بزرگ برای برجسته کردن عرشه یا حیاط و از گلدان های فایبر گلاس در فضای باز برای ایجاد حریم خصوصی استفاده کنید.

گلدان ها در انواع مختلف و طیف وسیعی از مواد از جمله فولاد، فولاد ترکیبی و چوب، بتن، بتن مسلح با الیاف شیشه، فایبرگلاس، فلز روکش دار، پلاستیک و موارد دیگر وجود دارد.

شرکت های تولید کننده حتی می توانند محصولات متناسب با فضای بیرونی شما را بسازند.

شرکت های تولید کننده گلدان شهری می توانند از موادی مانند فولاد، GRC یا GRP برای ساخت گلدان های تجاری استفاده کنند. با استفاده از مواد مختلف مانند نمونه هایی که ذکر شد، می توانید حس تنوع را در فضای بیرونی حس کنید.

 

طراحی جالب برای استفاده از گلدان شهری

طراحی گلدان شهری _ مهیارپلاست

تقاضا و تولید زیاد انواع مبلمان و تجهیزات شهری گاها  باعث حذف جنبه هنری و منحصربفرد آنها شده و تنها رویکرد کاربردی آن مورد توجه قرار می گیرد. اما توجه به این عناصر توسط مسئولان شهری و شهروندان، گلدان ها را از حوزه  مبلمان شهری خارج کرده و به اثری هنرمندانه که بر اساس خلاقیت فردی هنرمند شکل گرفته، تبدیل کرده است.

همان طور که می دانید، گلدان‌های شهری مانند قابی وظیفه تزئین گیاهان را برعهده دارند. بنابراین توجه به نوع طراحی، رنگ و متریال استفاده شده برای ساخت گلدان ها دارای اهمیت زیادی است. همچنین لازم است این گلدان ها در برابر عوامل طبیعی مانند رطوبت، باد و باران نیز مقاوم و مستحکم باشند. به همین دلیل بیشتر از گلدان های بتنی شهری در فضاهای باز و پارک ها استفاده می شود. باید به این نکته توجه کرد که مبلمان و تجهیزات شهری، مشخصه ای از هویت و فرهنگ یک جامعه هستند. هر کشور، شهر یا هر محله با توجه به فرهنگ غالب خود از الگوهای خاصی پیروی می کند.

 

مهیار پلاست بهترین فروشگاه برای خرید گلدان پلاستیکی شهری

گلدان‌های پلیمری شهری سایز بزرگ به دلیل قرارگیری در فضای باز و کاشت درختان حجیم نه تنها باید کیفیت و مقاومت بسیار بالایی داشته باشند، بلکه باید بتوان به راحتی آنها را حمل کرد. برای خرید گلدان پلی اتیلنی شهری می‌توانید محصولات بسیار باکیفیت و جذاب مهیار پلاست را در وب سایت ببینید. مهیار پلاست، با ساختار اصولی و کیفیت بالای محصولات خود، توانسته گلدان‌های بسیار متفاوت و خاصی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

از دیگر ویژگی‌های بارز و برجسته گلدان‌های پلاستیکی تولید شده در مهیار پلاست، سازگار بودن با محیط زیست است. این گلدان‌ها به دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت هیچ ضرری را برای محیط زیست به دنبال ندارند. جهت سفارش این گلدان‌های ارزشمند و باکیفیت کافیست با شماره ۰۹۱۲۴۶۸۱۷۴۳ به صورت مستقیم با مهیار پلاست در تماس باشید.

2 دیدگاه برای “مزایای استفاده از گلدان شهری برای معرفی فضای سبز در فضاهای عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *