ساخت گلدان با لاستیک فرسوده ایده ای خلاقانه و مقرون به صرفه

گلدان لاستیکی

نحوه ساخت گلدان با لاستیک فرسوده

ساخت گلدان با لاستیک های فرسوده و قدیمی یک روش عالی برای سبزتر کردن باغ و حیاط شماست. لاستیک ها به اندازه کافی بزرگ هستند تا شما گیاهان خود را در آنها بکارید. در با این کار هم جلوه ای متفاوت و منحصر به فرد به باغ خود می بخشید و هم به محیط زیست کمک می کنید.

لاستیک به شکل گلدان

چه مراحلی را برای ساخت گلدان با لاستیک فرسوده باید طی کنید؟

مرحله اول:

اولین قدم این است که مطمئن شوید لاستیک شما تمیز است. شما ممکن است بخواهید آن را نقاشی کنید، بنابراین تا آنجا که می توانید خاک و گل را از لاستیک پاک کنید. با استفاده از شیلنگ بیشترین آلودگی را از بین ببرید، سپس با استفاده از پارچه مرطوب وارد شیارهای آج شوید.

مراقب قسمت های تیز لاستیک که می تواند دست شما را ببرد، باشید. هنگام کار یک جفت دستکش محافظ بپوشید.

هنگامی که لاستیک شما خشک شد، وقت آن است که آن را رنگ کنید. رنگ آمیزی لاستیک کاملاً در ظاهر تأثیر می گذارد، بنابراین باید در این مرحله واقعاً خلاق باشید. می توانید رنگ هایی مانند آبی یا قرمز پررنگ را انتخاب کنید یا سراغ رنگ های دیگر مانند سبز پاستلی یا سفید بروید. تاکییدی نیست که تمام لاستیک را یک رنگ بزنید می توانید یک تصویر را روی لاستیک بکشید.

هر کاری که می کنید، مطمئن شوید که یک لایه ضخیم از رنگ زده اید. ممکن است حتی بخواهید داخل آن را نیز رنگ کنید تازمانی که گیاهان را کاشتید قسمت سیاه لاستیک مشخص نباشد.

اگر خلاق باشید، می توانید داخل تایر را با رنگی متفاوت رنگ آمیزی کنید. هنگامی که لاستیک خود را رنگ آمیزی کردید و مطمئن شدید که تمام سطح آن را پوشانده اید، اجازه دهید حداقل برای چند ساعت خشک شود.

مرحله دوم:

پس از خشک شدن، لاستیک برای کاشت آماده است. باید لاستیک خود را به مکان دائمی که قرار است باشد، منتقل کنید. زیرا جابجایی آن تقریباً غیرممکن است.

مرحله سوم:

می توانید ته تایرها را به راحتی با یک کیسه زباله یا آستر پلاستیکی که سوراخ هایی در ایجاد شده است، بیاندازید. سپس خاک را ریخته و بذر یا نهال بکارید.

 

چطور گلدان لاستیکی را به دیوار آویزان کنیم؟

لاستیک فرسوده

اگر قصد دارید لاستیک خود را مانند یک سبد آویزان کنید، خودتان می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. ابتدا باید قلاب آویز صنعتی بخرید. اطمینان حاصل کنید که قلاب به اندازه کافی محکم است و قلاب می تواند وزن لاستیک (معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم) و همچنین وزن خاک و گیاهان را هنگامی آبیاری می شوند، تحمل کند.

سپس در مورد مکان برای قرارگیری قلاب تصمیم بگیرید. قلاب آویز خود را به دیوار پیچ کنید. حتما اطمینان حاصل کنید که محل نصب کاملا ایمن باشد. لاستیک خود را به قلاب آویزان کنید و محل قرارگیری را از هر جهت بررسی کنید.

زمانیکه لاستیک خود را به دیوار آویزان می کنید، می توانید خاک و گیاهان را مستقیماً بر روی لاستیک قرار دهید، اگرچه ممکن است لازم باشد برای تخلیه آب سوراخ هایی ایجاد کنید.

کاشت گیاهان در گلدان لاستیکی

کاشت در لاستیک

ابتدا باید مقداری سنگ زهکشی یا سنگریزه در آن قرار دهید، سپس کمپوست یا خاک خود را به آن اضافه کنید.

اگر لاستیک شما به دیوار آویزان شده است، باید آن را مانند یک سبد آویز پر کنید. برخی از گیاهان معروف سبد آویز شامل کالیبراکوآ ، لوبلیا ، بگونیا و گل اطلسی است.

اگر لاستیک شما روی زمین قرار می گیرد، باید مثل گلدان، آن را با گیاه پر کنید. گیاهان چند ساله یا درختچه های کوچک بهترین گزینه برای یک گلدان لاستیکی هستند. یک گیاه یا بوته بزرگ ممکن است نتواند در لاستیک رشد کند زیرا نمی تواند ریشه های خود را خیلی عمیق کند. گیاهانی که ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشند عبارت اند از سیکلامن، پنسیس و گل داوودی.

چه گیاهانی برای کاشت در گلدان لاستیکی مناسب تراند؟

گلدان با لاستیک

گیاهانی که برای کاشت در لاستیک مناسب هستند، گیاهان چند ساله یا درختچه های کوچک هستند. برای برخی از شاخ و برگهای همیشه سبز، یک گیاه میزبان اضافه کنید. به یاد داشته باشید که به گل های خود آب زیادی بدهید تا از خشک شدن زیاد خاک جلوگیری کند.

ساکولنت ها (Succulents) در لاستیک به خوبی رشد می کنند، به خصوص در مناطق خشک! از آنجایی که لاستیک به سرعت گرم می شود، این گیاهان دوست دار گرما مشکلی با گرمای لاستیک نخواهند داشت.

همانطور که متوجه شدید ساخت گلدان با لاستیک خیلی پیچیده و دشوار نیست. فقط کافیه که همت کنید و دستی به سر و گوش لاستیک هایی که در انباری نگهداری می کنید، بکشید.

اگر به دنبال خرید گلدان پلاستیکی هستید و یا می خواهید از قیمت گلدان ها مطلع شوید حتما به سایت ما سربزنید.

ما متناسب با نیاز شما محصولاتمان را طراحی و عرضه می کنیم.

برای استعلام قیمت گلدان پلاستیکی ارزان با شماره ۰۹۱۲۴۶۸۱۷۴۳ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *