گلدان بابا آدم چه مدل و جنسی باشد بهتر است؟

گلدان فیلگوش_ بابا آدم_ مهیارپلاست

اگر تمایل دارید که برای قسمت ورودی ساختمان، هتل، رستوران گلدانی انتخاب کنید یا دوست دارید برای پاسیو یا حتی حیاط و باغچه منزلتان گیاهی بخرید، شما می توانین گیاه بابا آدم یا فیلگوش را انتخاب کنید. این گیاه با داشتن شاخ و برگ براق هم در گلدان های بزرگ برای قراری گیری در فضای باز و هم در گلدان های کوچک برای فضای داخلی مناسب است.

بابا آدم (Colocasia و Alocasia) از جمله گیاهان مناطق گرمسیری است که به دلیل داشتن برگهای خیره کننده و غالباً عظیم به رنگ سبز لیمویی، مایل به سیاه و رنگی مورد توجه عده بسیاری است. این گیاه دوستدار تابستان باید در بهار کاشته شود. آنها به خوبی در گلدان رشد می کنند، به شرط اینکه مورد را رعایت کنید.

بابا آدم با برگ های بزرگ و دوست داشتنی

بوته های بابا آدم بسته به نوع آنها بین ۶۰ سانتی متر تا ۳ متر رشد می کنند. با این حال در گلدان می توانید با محدود کردن اندازه گلدان آنها را کوچکتر نگه دارید. برگهای ۲۰ تا ۹۰ سانتیمتری که شبیه گوش فیل است در انتهای ساقه های گوشتی رشد می کنند. گوش فیل را در یک منطقه محافظت شده به دور از باد ببرید وگرنه به احتمال زیاد با برگهای خرد شده و ناخوشایند مواجه خواهید شد.

انتخاب گلدان برای باباآدم

گلدان بابا آدم برای رشد

اگر گلدان بزرگی در دست ندارید یا ترجیح می دهید از گلدان های کوچکتر استفاده کنید، ظرفی را انتخاب کنید که حداقل ۵ سانت بزرگتر از گلدان فعلی باشد. هنگام شروع کار با گلدان کوچکتر، اندازه ظرف را هر ۱ تا ۲ سال حداقل ۵ سانت افزایش بدهید یا گیاهان بزرگ را تقسیم کنید. برای تقسیم، ریشه ها را کنده و گیاه را در ریشه به قسمتهایی تقسیم کنید که هر کدام حداقل دارای یک شاخه سبز هستند. در گلدان جدید در همان عمق مجدد کاشت کنید.

گلدان مناسب باباآدم

مناسب ترین گلدان بابا آدم پلاستیکی

بابا آدم برگدار و گرمسیری آب زیادی را می مکد، این ویژگی باعث می شود وقتی در گلدان رشد می کند مستعد خشک شدن باشد. با انتخاب یک گلدان بابا آدم پلاستیکی، فلزی یا سرامیکی لعاب دار، می توانید میزان آب تبخیر شده را از طرفین کاهش بدهید. مواد متخلخل، مانند چوب و خاک اره به آبیاری مکرر نیاز دارند. اگرچه که بابا آدم دوست دارد خاک مرطوب باشد، اما هر ظرفی که استفاده می کنید باید دارای یک سوراخ زهکشی در پایین آن باشد. بدون راهی برای تخلیه، خاک گلدان غرقاب می شود.

گلدانی را انتخاب کنید که عرض آن حداقل ۴۶ سانتی متر و عمق آن ۴۱ سانتی متر برای انواع Colocasia یا عرض ۹۰ سانتی متر برای انواع بزرگتر Alocasia باشد. استفاده از گلدان های بزرگ به این گیاهان اجازه می دهد تا حداکثر توانایی خود را داشته باشند و همچنین به این معنی است که شما چندین سال نیاز به جایگزینی آنها ندارید. گلدان های بزرگتر نیز آهسته تر از گلدان های کوچکتر خشک می شوند چراکه این گیاهان به خاک دائماً مرطوب نیاز دارند.

خاک مناسب گلدان باباآدم

گیاه فیلگوش را در خاک استاندارد گلدان پرورش بدهید. هنگام کاشت، پایه ساقه ها را با خاک تنظیم کنید. برای آبیاری آسان ۲٫۵ سانت بین خاک و بالای گلدان فاصله بگذارید. گلدان بابا آدم را در یک مکان آفتابگیر یا قسمتی از سایه قرار دهید. هر سه تا چهار هفته، با ۱/۲ قاشق چایخوری غذای گیاهی محلول در آب با ۱ گالن آب کوددهی کنید. روزانه آبیاری کنید تا خاک همیشه مرطوب باشد. گیاه باباآدم به ندرت از مشکلات آفات یا بیماری رنج می برد.

افزودن کمپوست به مخلوط گلدان، توانایی حفظ رطوبت را افزایش داده و در عین حال تغذیه را نیز افزایش می دهد.

آداب نگهداری از گلدان بابا آدم در زمستان

شما می توانید گیاهتان را در گلدان، در فضای بیرون از منزل در طول سال پرورش بدهید. در مناطق سردتر، قبل از اولین سرمازدگی، گلدان ها را به داخل خانه، بالکن یا گلخانه محافظت شده ببرید. اگر گلدان فیلگوش را به داخل خانه می آورید، آن را در اتاق روشن با دمای ۱۷ تا ۲۲ درجه سانتی گراد نگه دارید. نگهداری از بابا آدم در فضای بسته _ مهیار پلاستبا آبیاری مداوم و بارور شدن در زمستان، گیاه هنگام زمستان گذرانی در داخل خانه، شاخ و برگهای سرسبز خود را حفظ می کند.

نکاتی که برای رشد بهتر گیاه بابا آدم باید به آنها توجه کنید:

دو مسئله اصلی که ممکن است هنگام مراقبت از گیاهان آلوکازیا ایجاد شود عبارتند از:

  • هوای خشک
  • دمای خنک

آلوکازیاها گیاهان گرمسیری هستند بنابراین به شرایط بسیار گرم و مرطوب عادت دارند. تکرار این شرایط در خانه های ما بسیار دشوار است. بنابراین ما نکات مهمی را برای کمک به شما ارائه می کنیم.

گیاه شما از رطوبت متوسط رو به بالا ​​استقبال می کند. برای افزایش رطوبت روزانه می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. یک سینی سنگریزه با آب در زیر گیاه خود قرار دهید تا تبخیر شود.
  2. روزانه گیاه خود را مه پاشی کنید.
  3. نزدیک دستگاه رطوبت سلز (بخور) قرار دهید.

مشکلات گیاه فیلگوش(باباآدم):

    • برگهای قهوه ای: برگهای قهوه ای در گیاه می تواند به دو دلیل ایجاد شود: آبیاری بیش از حد یا سرما. برنامه آبیاری خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که خاک مرطوب است و غرقاب نیست. بررسی کنید که گیاه در محلی قرار گیرد که به اندازه کافی گرم باشد، ۱۵ درجه سانتیگراد یا بیشتر.جدا کردن برگ زرد فیلگوش_ مهیارپلاست
  • برگها خشک یا شکننده: برگهای خشک و شکننده در اثر رطوبت کم ایجاد می شوند. برای رفع این مشکل رطوبت را افزایش دهید.
  • تاج، لکه برگ و پوسیدگی ساقه یا ریشه: این بیماریها در اثر آبیاری بیش از حد ایجاد می شوند و معمولاً به صورت لکه های قهوه ای تیره یا سیاه روی برگها احاطه شده با لبه زرد رنگ ظاهر می شوند. برای جلوگیری از این مسئله، از آبیاری بیش از حد خودداری کنید. برگ ها را خشک نگه دارید و گردش خوب هوا را برای آن فراهم کنید. اگر گیاه شما آلوده شد، بلافاصله برگهای آلوده و آسیب دیده را جذا کنید. با قارچ کش ارگانیک آن را درمان کنید.
  • برگهای قهوه ای کم رنگ: این مورد در اثر نور زیاد، معمولاً نور مستقیم خورشید ایجاد می شود. همچنین ممکن است در مواقعی که گیاه
  • را از یک منطقه تاریک به یک منطقه بسیار روشن خیلی سریع منتقل کنید اتفاق بیوفتد. ممکن است گیاه نتواند به اندازه کافی با محیط جدید سازگار شود.

نکته خیلی مهم: گیاه فیل گوش بسیار سمی است و باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود.

خرید گلدان بابا آدم از مهیار پلاست

با توجه به توضیحاتی که در بالا گفتیم شما می توانید یک گلدان بابا آدم چه در فضای داخلی و چه در فضای بیرونی داشته باشید. مناسب ترین گزینه هم برای این گیاه از بین انواع مختلف گلدان، گلدان فاییبرگلاس و گلدان های پلاستیکی هستند. گلدان های بزرگ پایه دار و گلدان های استوانه ای بهترین انتخاب برای این گیاه با داشتن برگ های پهن و ساقه بلند می باشد. مهیار پلاست هم به همین منظور اقدام به طراحی گلدان بزرگ پایه دار و همچنین استوانه ای کرده است که شما می توانید با خیال راحت خریداری کنید. چراکه جنس، کیفیت و طراحی این گلدان ها بسیار متفاوت و خاص بوده و به همین جهت نگرانی در خصوص نامطلوب بودن محصولات وجود نخواهد داشت.

از دیگر ویژگی‌های مهم و برجسته گلدان‌های مهیار پلاست، سازگار بودن با محیط زیست است. این گلدان‌ها به دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت هیچ ضرری را برای محیط زیست ندارند. البته شما می توانید جهت سفارش این گلدان‌ها با شماره ۰۹۱۲۴۶۸۱۷۴۳ به صورت مستقیم تماس بگیرید یا به بخش محصولات در سایت سر بزنید.

گلدان پایه بلند _ مناسب برای بابا آدم _ مهیار پلاستگلدان استوانه ای بلند برای فیلگوش _ مهیار پلاستگلدان بزرگ پلاستیکی _ مهیار پلاستگلدان بزرگ _ پلاستیکی _ مهیارپلاست

 

قصد خرید برای دیگر گیاهان را دارید؟ پس مقالات زیر را مطالعه کنید:

با انتخاب درست گلدان سانسوریا به گیاهتان زندگی ببخشید

برای انتخاب گلدان سیکلامن حساسیت به خرج دهید

با انتخاب درست گلدان شمعدانی شاهد تشکر شمعدانی ها از خودتان باشید

چطور یک گلدان کاکتوس را از نظر جنس انتخاب کنیم؟

2 دیدگاه برای “گلدان بابا آدم چه مدل و جنسی باشد بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *