گلدان روف گاردن یک عنصر اصلی برای داشتن بامی سبز

گلدان برای روف گاردن

اگر شما هم در شهرهای بزرگ زندگی میکنید و از نعمت داشتن حیاط و فضای باز بی بهره هستید، هنوز هم می توانید از داشتن فضای سبز بهره مند شوید. اگر از خود می پرسید که چگونه؟ باید بگوییم که بسیار ساده است. اجرای پروژه روف گاردن همان تمرین مهارت های باغبانی در یک فضای اختصاصی کوچک است. مسلما انتخاب گلدان روف گاردن یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی فضای پشت بام هست. ما قصد داریم در این مقاله در این خصوص بیشتر توضیح دهیم.

گلدان پشت بام سبز_ مهیار پلاست

چند فاکتور مهم در انتخاب گلدان مناسب برای روف گاردن

شما به گلدان هایی نیاز دارید که متناسب با ریشه گیاهانتان باشد. میزان خاک مورد نیاز هم مسلما متفاوت خواهد بود، بنابراین قبل از کاشت در مورد انتخاب گیاه و گلدانتان حتما تحقیق کنید.

 

  • اندازه گلدان روف گاردن را در نظر بگیرید

اندازه بیشتر بستگی به گیاهانی دارد که می خواهید کاشت کنید. بنابراین قبل از کاشت هر گیاهی حداقل اندازه مورد نیاز برای رشد را بررسی کنید. به طور مثال، عمق متوسط مورد نیاز برای کاهو ۱۵ سانتی متر، برای گوجه فرنگی ۴۵ سانتی متر و برخی از درختان کوچک عمق ۶۰ سانتی متر لازم است.

اما عرض گلدان نیز یک عنصر نکته است. عرض ظروف معمولاً متناسب با عمق افزایش می یابد، که مناسب گیاهان با سیستم ریشه ای عمیق تر است. با این حال، برخی از ظروف وجود دارند که عرض آنها بیشتر از عمقشان است که مناسب برای کاشت چندین گیاه با عمق ریشه ای یکسان هستند.

انتخاب گلدان های کوچکتر هنگام وزش طوفان یا زمانی که جایی نیاز به تعمیر در بالکن یا پشت بام وجود داشته باشد، امکان جا به جایی این گلدان ها راحت تر است. همچنین اگر می خواهید گیاهان در مسیر تابش خورشید باشند و در تابستان مستقیم در معرض نور آفتاب بمانند یا سایه بیشتری در فصل تابستان داشته باشند، انتخاب های بهتری هستند. از آنجایی که می توان آنها را به راحتی جابجا کرد، گلدان های کوچکتر نیز برای افراد مبتدی توصیه می شوند. اگر یک گلدان بلند را در نقطه ای اشتباه قرار دهید و دیگر امکان حرکت آن وجود نداشته باشد چه چاره ای می اندیشید؟

گلدان مناسب برای روف گاردن

 

  • وزن نهایی را در نظر بگیرید

ظروف بر وزن پشت بام اضافه می کنند. چوب، سفال و فلز از پلاستیک و فایبرگلاس سنگین تر هستند. جنس گلدان ها همچنین بر برنامه آبیاری شما

تأثیر می گذارد. خاک گلدان در ظروف متخلخل (خاک اره، چوب) سریعتر از خاک در ظروف غیر متخلخل (فایبرگلاس، فلز، پلاستیک) خشک می شود، زیرا آب می تواند از طریق دیواره های ظرف تبخیر شود. در مناطقی که دمای زمستان به طور مرتب به زیر صفر می رسد، گلدان های سفالی انجماد و ذوب مکرر می توانند ترک بخورد و گلدان پلاستیکی در دمای پایین شکننده می شود. با دوام ترین انتخاب برای ظروف کاشت که در زمستان مقاومت از خود نشان دهند فایبرگلاس، فلز و چوب است.

گلدان پلاستیکی_ مهیار پلاست

گلدان های سفالی، خاک رس و سرامیکی نیز بیشتر از ظروف مصنوعی گرم می شوند. وقتی گلدان گرم می شود، خاک و ریشه ها گرم می شوند و به آبیاری مکرر نیاز دارند. شما می توانید با ایجاد کمی سایه و مالچ پاشی قسمت بالای ظروف تا حدودی از نیاز به آبیاری مکرر کم کنید، اما آبیاری قطره ای دردسرهای شما را کم می کند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم ظروف فایبرگلاس را در روف گاردن خود ترجیح می دهند.

وقتی آب به گلدان ها می دهید، سنگین تر می شوند. مواد سنتی مانند رس، سفال و سیمان می توانند بسیار سنگین باشند. ظروف پلاستیکی و ظروف مصنوعی جدید به قدری سبک هستند که می توان آنها را بلند کرد. شما باید متعادل کردن ارتفاع گیاهان خود را در نظر بگیرید. یک گیاه بلند یا سنگین، یک درخت کوچک یا یک گوجه فرنگی پر از میوه های رسیده در یک گلدان سبک وزن سرنگون می شود. اگر باغ پشت بام شما در معرض باد قرار می گیرد، انتخاب ظروف سنگین تر منطقی تر هستند.

  • گلدان سفالی انتخاب نکنید

گلدان های سفالی Terra cotta یکی از محبوب ترین گزینه هایی است که برای باغبانی مورد استفاده قرار میگیرند اما یک مشکل جزئی در آنها وجود دارد. مشکل از این واقعیت ناشی می شود که چنین ظروفی در نبود سایه به سرعت خشک می شوند، این موضوع در فصل تابستان به خوبی صدق می کند.

  • استفاده از گلدان های خود آبیار Self-watering containers

استفاده از این گلدان ها این مزیت را دارد که اگر چند روزی هم فرصت آبیاری گیاهانتان را پیدا نکنید آنها از تشنگی خشک نمی شوند و آسیب نمی بینند. از طرف دیگر اگر در پشت بام شیر آب نداشته باشید با این گلدان ها لازم نیست هر روز آب به پشت بام حمل کنید.

به هر حال باغبانی روی پشت بام چالش های خاص خود را دارد، اما دشوارتر از باغبانی سنتی و روی زمین نیست، فقط کمی متفاوت تر است.

برای اطلاع از قیمت گلدان پلاستیکی با ما تماس بگیرید. هرگونه نظر یا سوالی که داشته باشید می توانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید. ما پاسخگوی شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *