برای انتخاب گلدان سیکلامن حساسیت به خرج دهید

انتخاب گلدان برای سیکلامن _ مهیار پلاست

گیاه سیکلامن بومی جزایر یونانی ترکیه و برخی از نقاط اروپا است. همچنین می توان آنها را بنفشه ایرانی نامید. این گیاه به خاطر گلهای پاستلی ماندگار، شاخ و برگ سبز تیره زیبا به شکل قلب، طرفداران زیادی دارد. ۲۳ گونه مختلف از این گیاه وجود دارد و آنها جزء خانواده Primulaceae هستند. سیکلامن اغلب در سراسر جهان به عنوان گیاه خانگی و آپارتمانی استفاده می شود. انتخاب گلدان سیکلامن گاهی اوقات به عنوان یک دغدغه برای خریدارن این گیاه فریبنده به حساب می آید. گلدان ها باید با توجه به کیفیت گیاه سیکلامن، ظاهر آنها و سلیقه خریدار انتخاب شوند.

انتخاب بین گلدان سفالی و پلاستیکی

گلدان سیکلامن سفالی _ مهیار پلاست

انتخاب گلدان سیکلامن بستگی به نوع سیستم آبیاری و شرایط محیط رشد دارد.

انتخاب گلدان پهن و کم عمق به ریشه ها اجازه می دهد تا پخش شوند و رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن را دریافت کنند.

برای گلدان های سفالی، آنهایی که روی آنها خزه سبز شده، بهتر هستند. در مورد گلدان های پلاستیکی، باید دارای سوراخ های زهکشی زیاد و در صورت امکان دارای پایه هایی  باشند که آنها را از سطح زمین بالا می آورد.

مطالعات نشان داده که در مورد سیکلامن حجم گلدان و مشخصات فنی زیر گلدان برای رشد موفق اهمیت اساسی دارد. آنچه در واقع باید در نظر گرفته شود میزان سطح تماس بین محیط گلدان و محیط خارجی (هوا یا آب) است. باید تعادل خوبی ایجاد شود تا بتوان بهترین تماس ممکن را بین کمپوست و هوا برقرار کرد، بدون اینکه نیاز آبی را فراموش کنیم.

 

تفاوت گلدان سفالی و گلدان پلاستیکی برای کاشت سیکلامن

گلدان های سفالی نسبت به گلدان های پلاستیکی این مزیت را دارند که دیوارهای آنها در برابر هوا و آب نفوذپذیر هستند. این گلدان ها این عیب را دارند که اجازه می دهند جلبک ها در تابستان در سطح خارجی آنها رشد کنند. این مسئله سبب می شود که برای استفاده مجدد مجبور شوید آنها را به خوبی تمیز کنید.

همچنین سفال نیز سنگین تر از پلاستیک است. که به معنی بار اضافی در مرحله اجرا و نگهداری و حمل و نقل سخت تر است.

با این حال واضح است که ما باید از گلدان هایی استفاده کنیم که به ما اطمینان می دهند، ریشه ها با آب و هوا تماس خوبی دارند. در این صورت انتخاب ما گلدان هایی با زهکش کافی است.

میزان بالا بردن گلدانها در هر صورت باید با نوع آبیاری تطبیق داده شود. که این مورد بستگی به سطح آب دارد.

نیازهای مهم دیگر برای داشتن یک سیکلامن سالم

گلدان سیکلامن مناسب برای پشت پنجره_ مهیار پلاست

خاک

گیاهان سیکلامن تا زمانی که زهکشی خوبی داشته باشند، انواع خاک را تحمل می کنند. آنها خاک کمی اسیدی را ترجیح می دهند. اگر از میزان pH خاک خود مطمئن نیستید، پس با یک کیت آزمایش خاک شروع کنید. اگر قبل از کاشت در خارج از خانه نیاز به افزایش سطح خاک دارید، پس کمی مواد آلی را در خاک مخلوط کنید.

اگر گیاه سیکلامن را در داخل خانه پرورش می دهید، به خاک اسیدی نیز احتیاج دارید.

نور

اگر گیاه سیکلامن را در فضای باز پرورش می دهید، آن را در مکانی سایه دار نگه دارید. اگر در زیر نور غیر مستقیم خورشید قرار گیرند ، بهترین رشد را خواهند داشت.

پنجره شمالی برای گیاه سیکلامن شما ایده آل است. گلدان باید آفتاب غیر مستقیم بگیرد. از قرار دادن آنها کنار هر پنجره ای که درجه حرارت بالا دارد، خودداری کنید.

دما و نیازهای رطوبتی

گیاه سیکلامن شما چه در داخل و چه در خارج باید در دمای ۱۵ درجه سانتیگرا در روز و ۱۰ درجه سانتیگراد در شب نگه داری شود.

اگر می خواهید گیاه سیکلامن شکوفا شود، حفظ رطوبت مناسب ضروری است. این امر به ویژه زمانی اهمیت دارد که میزان رطوبت اغلب با گرمایش زمستانی کاهش می یابد. ممکن است بخواهید یک دستگاه مرطوب کننده را در نزدیک گیاه خود قرار دهید یا آن را در یک گلخانه مینیاتوری داخلی پرورش دهید تا از وجود رطوبت کافی در هوا اطمینان حاصل کنید.

آبیاری

گیاهان سیکلامن خیس شدن یا خشک شدن بیش از حد را دوست ندارند. اگر تمایل به آبیاری بیش از حد گیاهان خود دارید، از خاک گل بنفشه آفریقایی استفاده کنید زیرا بهتر از خاک گلدان معمولی تخلیه می شود.

گلدان پلاستیکی سفید سیکلامن _ مهیار پلاست

متداول ترین روش نگهداری از سیکلامن به عنوان گیاهان تزئینی:

*می توانید از یک سبد آویزان استفاده کنید و آن را در جایی از خانه خود قرار دهید که در آن نور زیادی خورشید دریافت کند.

*همچنین می توانید یک گلدان سیکلامن را روی پنجره ای قرار دهید که روزانه حداقل چهار ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد.

*اگر دوست دارید، می توانید گیاه گلدانی را روی میز در خانه خود قرار دهید. البته جایی قرار دهید که در آنجا نور زیاد غیر مستقیم خورشید دریافت کند.

*بهترین راه برای مراقبت از گیاه گلدانی آبیاری منظم و مطمئن شدن از خشک نشدن خاک است. همچنین باید هر چند وقت یکبار به آن کود مایع ضعیف بدهید.

*بهترین زمان برای هرس گیاه در بهار است. هرس می تواند به سلامت و زیبایی ظاهری گیاه شما کمک کند. اگر سبد آویزان دارید، باید هر دو ماه یکبار آن را هرس کنید.

*شما می توانید هر زمان گیاه خود را هرس کنید، اما بهتر است این کار را در فصل بهار انجام دهید.

 

خرید گلدان سیکلامن از جنس پلاستیک

گلدان پلاستیکی برای سیکلامن _ مهیار پلاست

گلدان‌های پلاستیکی با توجه به مواد اولیه به کار رفته در ساختشان کیفیت‌های مختلفی دارند به همین دلیل برای خرید گلدان پلاستیکی مرغوب و باکیفیت باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. مهیار پلاست یکی از قدیمی‌ترین مراکز فروش انواع گلدان‌های پلاستیکی در تهران و کرج است و با ارائه باکیفیت‌ترین گلدان‌ها توانسته مشتریان ثابتی را برای خود پیدا کند. این شرکت برای تولید محصولات خود از عالی‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. از این رو گلدان‌های تولید شده در مهیار پلاست در برابر ضربه و آسیب مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند و ماندگاری بالایی دارند.

از دیگر ویژگی‌هایی که باعث افزایش فروش گلدان‌های مهیار پلاست شده، ظاهر بسیار جذاب و منحصر به فرد این محصولات است. این گلدان‌ها حاصل خلاقیت طراحان مهیار پلاست بوده و تنها مختص این شرکت می‌باشد. همچنین تنوع در رنگ گلدان‌های پلاستیکی مهیار پلاست طراحان دکوراسیون را تشویق به خرید این گلدان‌ها کرده است. شما می‌توانید نمونه‌هایی از گلدان‌های شیک و جذاب مهیار پلاست را در سایت مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با تماس با شماره ۰۹۱۲۴۶۸۱۷۴۳ تماس گرفته تا نمونه‌هایی از بادوام‌ترین گلدان‌های شهری را برای شما ارسال کنند.

 

اگر هم به جز سیکلامن قصد خرید گلدان برای دیگر گیاهان را دارید پیشنهاد میکنیم سری به مقالات انتخاب گلدان برای ارکیده، شمعدانی و زاموفیلیا بزنید. شاید هم قصد دارید گلدان های قدیمیتان دوباره احیا کنید و از آنها مجددا استفاده کنید. در خصوص انتخاب گلدان برای دکوراسیون داخلی هم شاید مردد باشید. خوب کافیه به وبلاگ ما سر بزنید تا راه حل مشکلاتی که دارید را در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا کنید.

2 دیدگاه برای “برای انتخاب گلدان سیکلامن حساسیت به خرج دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *